شاطر
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
04012011
مساء الخير
عزيزاتي الاميرات.....ازيكم عاملين ايه انا اختكم محتارة قوي بما اننا في القسم الطبي عايزة حد يقولي ايه اضرار ومميزات حبوب منع الحمل
انا علي وش جواز خلاص فرحي لسه فاضل عليه شهر ولضروف خاصه عايزين ناخد موانع للحمل لمده 6 اشهر او سنه بالكتير قوي قوي بالله عليكم قولي اعمل ايه واروح لمين وايه الحبه الي لو اخدتها ماتسببليش عقم دائــــــــــم
جزاكم الله خير
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مُشاطرة هذه المقالة على:diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

تعاليق

اه سؤال مهم جدااااااا ربنا يتمم ليكى علي خير اولا وبصراحه انا مقدرش افتى لانة مش متخصصه بس اللي اعرفه انها الحبوب غلط جدا جدا في الاول ممكن تستخدمى موانع الحمل الموضعيه افضل وهحاول ادور ليكي من عنيه ولو اي حد يعرف ياريت يضيف خبرته بس الافضل استشيري دكتوره نسا ضروري لان اللخبطه في اول الجواز فى موضوع الحمل ده مش مستحب
في 04.01.11 21:59فاطمة الزهراء
انا مع كليوباترا فى كلامها المفروض تستشيري دكتورة نسا افضل
لكن من ناحية الخبره فاللى أعرفه ان حبوب الحمل بتسبب العقم لما بتتاخد كذا سنه بشكل مستمر فالمفروض اللى بتستعملها تبطلها كل فتره شويه وبعدين ترجعلها تانى
و اللولب صعب استخدامه للى ما سبقلهاش الحمل والولاده
والله أعلم
انا سمعت من كذا دكتور انه غلط انك تاخدى حاجه تاخر الحمل وخصوصا فى اول الزواج
واللولب ممكن يعمل انسداد لقناه فالوب والله اعلم
فا انتى لازم تتبعى مع دكتوره من الاول وتسئليها ايه هى ممكن الاضرار اللى ممكن تحصل لو اخذى الحبوب دى وتستفسرى منها على كل حاجه
والف مبروك يا قمر على الزواج
وان شاء الله تلاقى حد يفيدك
شكرا وجزاكم الله كل الخير
دانه رحت لدكتورين الدكتوره كتبتلي حبوب اسمها الياسمين
اما الدكتور كتبلي حبوب اسمها مايكروغانون 30 فمبقيتش عارفه ايمها احسن وربي يكتب الي فيه الخير
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي