شاطر
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
04092010
تعتبر الحواجب جزء مهم في الوجه، وتحرص النساء عادة على إظهار حواجبهن بأجمل شكل ممكن، والحواجب العريضة هي موضة 2010 وللحصول على حواجب عريضة بالمكياج يمكن إتباع الخطوات التالية:

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

Uploaded with ImageShack.us

اختاري قلم حواجب مناسب للون الحواجب الأصلية

1.
اختيار قلم حواجب وبودرة مناسبين للون الحواجب الأصلية حتى لا يظهر الفرق بينهما واضحا ويساعد على تصحيح شكل الحاجبين.

2. تصفيف الحواجب إلى أسفل بفرشاة ماسكارا جافة حتى يمكن معرفة مناطق العيوب بالحاجبين.
3. تحديد الحاجبين بقلم الحواجب بالشكل المطلوب.
4. تغطية الفراغات الموجودة في الحاجبين بالقلم الخاص بالحواجب، ثم نثر بودرة الحواجب فوقها، لضمان ثبات البودرة ومنعها من السيلان بواسطة مادة الشمع الموجودة في تركيبة القلم.
5. تمرير الماسكارا الشفافة فوق الحاجبين بعد الانتهاء من رسم الحاجبين للحصول على شكل ثابت للبودرة والقلم لمدة أطول
مُشاطرة هذه المقالة على:diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

تعاليق

روووعه يا نور انا فعلا بعاني من موضوع الحواجب اصل لونها اصفر فبضطر اسفه ارسمها علشان تحدد وشي وغاليا مش بعرف اقدر الحاجبين يعني الخطوبه باظت هههههههههههههههههههههههههههههه
بعد الشر هتكوني اجمل واحده انشاء الله في خطوبتك وهحاول ادور علي حاجه تغمق الحواجب انا كمان اصفر علي بني لون شعري وبعدين انتي قمر لوحدك وحطيلهم
زيت زيتون اصلي تحفه للحواجب
ميرسي علي معلوماتك الجامده هجرب اصل حواجبي بتنهار هههههههههههه
لا انا بقى حواجبى سودا جدا جدا جدا وتقيله بس الكوافيره الله يجازيها رفعتها اوى بس انا دلوقتى الحمد لله رجعتهم على قد ما اقدر بس المشكله بقى انى عندى واحد تقيل جدا زى ما يكون متكحل والتانى بقى خفيف شويه خفيف مش رفيع يعنى شعره خفيف ممكن حل بليز وتسلم ايدك على الموضوع جميل جدا
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي