منتدى وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  مواضيع عامهمواضيع عامه  المجله  البوابةالبوابة  دخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

كليوباترا كلينيك استشارات طبيه مجانيه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
كليوباترا
ملكه المنتدى
ملكه المنتدى

رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان

22092012
مُساهمةكليوباترا كلينيك استشارات طبيه مجانيه

الفكره فكره اميرتنا الرائعه sarsora shabaan تسلم ايديكي
ازيكم يا احلي الاميرات ده هيكون موضوع مجمع باذن الله لكل الاستشارات اتركي استشارتك الطبيه بما ان والدي طبيب ووالدتى يا بنات وانا طبيبه اسنان ومعانا صيادله هنسيب الاستشاره هنا وانا هقول لوالدي والرد بالظبط هينزل ليكم هنا او اسنان بردوا تحت امركم وهنزلكم تفاصيل التخصص بتاعه هوه دكتوراه في المسالك البوليه بس ممكن نستشيره في جميع الامراض وحتى لو بعيد عن التخصص ممكن نستشير حد من اصدقاءه باذن الله هكتب ليكم اسم الدكتور اللي رد عليكم بالظبط وبالنسبه للاسنان انا تحت امركم ووالدتى كمان وكل البنات اللي معانا ليهم تخصصات تفيد يا ريت يشاركونا في الموضوع ومسموح كتابه اسم دكتور عن تجربه احد الاميرات وعيادته من باب مساعده بعض وامراض النساء وغيره باذن الله منتظره استشاراتكم بس ارجو تتركوا ليه بعض الوقت حتى اتمكن من ارسال الاستشاره لوالدي والرد باذن الله

ممنوع تكرار الاستشاره اكتر من مره وسيتم الرد باذن الله في اسرع وقت
مُشاطرة هذه المقالة على: diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

كليوباترا كلينيك استشارات طبيه مجانيه :: تعاليق

@Bocy mohamed كتب:
السلام عليكم و رحمة الله
احب احيكي كليوبترا على فكرة الاستشارات دي و لو سمحتي انا عندي استشارة عاجلة و تعباني و يا ريت حد يفيدني ويرد عليا فيها.

انا عندي هالات سودا تقريبا من وانا في اعدادي و انا دلوقتي عندي25سنة و متجوزة و عندي طفلين و بنتي الصغيرة عندها شهرين دلوقتي
طبعا دلوقتي مفيش نوم مظبوط بس انا اتعودت على كدا من ابني لانو عندو سنتين وبردو نومو ما لوش مواعيد

المهم انا ايام الحمل و قبلو كنت عاملة تحليل هيموجلبين وكان كويس قبل الحمل14تقريبا و في الحمل كان عند الحد الادنى

اكتر حاجة مضيقاني اني بضطر احط مكياج علطول و بصفة مستمرة كل ما اجي انزل لان شكل عيني بقى صعب قوي(انا اصلا مش من محبي المكياج قوي)

قبل الجواز كنت بتخد بيتا كاروتين علشان اعرف انو مفيد لصحة العين و كنت بحط كريم للعين اسمو يونتو فرنسوي هو بس بعدين من لخمة البيت والعيال اهملت جامد بصراحة و بقى عندي خطوط رفيعة تحت عيني (يعني الحكاية باظت زيادة)

عشان ملخبطش الدنيا انا بس كنت عاوزة اعرف هو انا المفروض اعمل ايه واروح لدكتور ايه؟ انا سمعت ان الهالات دي بتبقى نيجة ضعف في الاوعية الدموية في المطقة دي,فهل في دوا ينشط الاوعية دي؟؟
و لا اروح لدكتور تجميل ولا اعمل ايه ؟؟؟؟ انا احترت بجد و تعبت من كتر التفكير و مش لاقية حل

مع العلو انا رحت لدكتور جلدية و عملي تقشير عالمنطقة دي بس مجبش نتيجة

ارجو يا بنات الي عندها حل او تعرف حد ممكن يساعدني تقول و تبخلش لاني يئست بجد حزينه

بوسي ف مرحلة من مراحل ظهور الهالات دي عملتي تحليل وظائف كبد؟
ان معملتيهاش
اعمليها
لان اول حاجة بكشف عنها فالهالات السودا الشديدة اللي مابتستجيبش لاي علاج
هو صورة دم كاملة و وظائف كبد
لانها ان مكانتش ارهاق ف هي يا انيميا يا خلل ف انزيمات الكبد
اعمليها و عرفيني النتايج
رد: كليوباترا كلينيك استشارات طبيه مجانيه
مُساهمة في 20.10.12 13:57 من طرف كليوباترا
@Bocy mohamed كتب:
السلام عليكم و رحمة الله
احب احيكي كليوبترا على فكرة الاستشارات دي و لو سمحتي انا عندي استشارة عاجلة و تعباني و يا ريت حد يفيدني ويرد عليا فيها.

انا عندي هالات سودا تقريبا من وانا في اعدادي و انا دلوقتي عندي25سنة و متجوزة و عندي طفلين و بنتي الصغيرة عندها شهرين دلوقتي
طبعا دلوقتي مفيش نوم مظبوط بس انا اتعودت على كدا من ابني لانو عندو سنتين وبردو نومو ما لوش مواعيد

المهم انا ايام الحمل و قبلو كنت عاملة تحليل هيموجلبين وكان كويس قبل الحمل14تقريبا و في الحمل كان عند الحد الادنى

اكتر حاجة مضيقاني اني بضطر احط مكياج علطول و بصفة مستمرة كل ما اجي انزل لان شكل عيني بقى صعب قوي(انا اصلا مش من محبي المكياج قوي)

قبل الجواز كنت بتخد بيتا كاروتين علشان اعرف انو مفيد لصحة العين و كنت بحط كريم للعين اسمو يونتو فرنسوي هو بس بعدين من لخمة البيت والعيال اهملت جامد بصراحة و بقى عندي خطوط رفيعة تحت عيني (يعني الحكاية باظت زيادة)

عشان ملخبطش الدنيا انا بس كنت عاوزة اعرف هو انا المفروض اعمل ايه واروح لدكتور ايه؟ انا سمعت ان الهالات دي بتبقى نيجة ضعف في الاوعية الدموية في المطقة دي,فهل في دوا ينشط الاوعية دي؟؟
و لا اروح لدكتور تجميل ولا اعمل ايه ؟؟؟؟ انا احترت بجد و تعبت من كتر التفكير و مش لاقية حل

مع العلو انا رحت لدكتور جلدية و عملي تقشير عالمنطقة دي بس مجبش نتيجة

ارجو يا بنات الي عندها حل او تعرف حد ممكن يساعدني تقول و تبخلش لاني يئست بجد حزينه

حبيبتى الهالات السودا ما دام ظهرت ومكنتش موجوده يعنى مش وراثيه دوري علي السبب لازم يروح علشان تروح وهي السهر وقله النوم وانتى ذكرتيه فاهمانى واعملي تحليل انيميا بس انا حاسه ان مفيش سبب مرضي ده ارهاق وقله نوم حتى لو اتعودتى زي ما بتقولي البشره والعين معندهاش حاجه اسمها تعود حاولى تنامى اكتر وفي كريم اسمه مون لايت كانت دكتوره كاتباه ليه من اعشاب للهالات االسودا والبقع اللي في البشره
حبيبتى كوكى انا عندى مشكلة تؤرقنى من فترة طويلة وهى التبول باستمرار و ممكن مقدرش اتحكم فى نفسى

انا ذهبت لاكثر من طبيب للمشكلة دى و ترجع تانى مع العلم كل طبيب يعمل لى التحاليل اللازمة

مثل السكر طبيعى و لكن معظم الاحيان يكون فية صديد فى البول و اتعالج بالمضاد الحيوى و ترجع المشكلة مرة اخرى

او يكون عندى التهاب بالمثانة مع انى دائما اهتم بالنظافة الشخصية و استعمل المطهرات

و لكن المشكلة دى مسببة لى الم كبير لانى لا اقدر ان اذهب الى اى مكان بعيد لانى احتاج للدخول الى التواليت

ارجوكى افيدينى ماذا افعل ؟

و اتمنى لكى و للجميع الصحة و العافية و شكرا
@ام عزيز كتب:
حبيبتى كوكى انا عندى مشكلة تؤرقنى من فترة طويلة وهى التبول باستمرار و ممكن مقدرش اتحكم فى نفسى

انا ذهبت لاكثر من طبيب للمشكلة دى و ترجع تانى مع العلم كل طبيب يعمل لى التحاليل اللازمة

مثل السكر طبيعى و لكن معظم الاحيان يكون فية صديد فى البول و اتعالج بالمضاد الحيوى و ترجع المشكلة مرة اخرى

او يكون عندى التهاب بالمثانة مع انى دائما اهتم بالنظافة الشخصية و استعمل المطهرات

و لكن المشكلة دى مسببة لى الم كبير لانى لا اقدر ان اذهب الى اى مكان بعيد لانى احتاج للدخول الى التواليت

الف سلامة حبيبتي ام عزيز شفاكي الله و عفاكي
بصي يا ستي
كمية البول اللي بتنزل قد ايه؟ في حرقان؟ في تغيير في الريحة؟
تعملي تحليل بول + مزرعة بول لانه كده في التهاب في مجري البول و ده شائع عند كل الستات مهما اهتميتي بالنظافة الشخصية
عندك بانيو؟ لو اه امليه مية و حطي فيه 5 مكيال ديتول او بيتادين ( المكيال هو غطا الازازة )
لو معندكيش بانيو ممكن تجيبي طشط او اي حاجة ممكن تقعدي فيها و تعملي كده
و ده مرتين اسبوعيا و ان شاء الله مش هيجرالك كده تاني
جزاكى الله خيرا
جزاكي كل خير ياكوكي علي الموضوع الجميل ده والافاده العظيمه وربنا يجعله في ميزان حسناتك انتي و رورا
ربنا يخليكي يا نودي يا اخت جوزي
يلا بقي جوزيني اخوكي
لا يارورا لما تجوزيني اخوكي الاول
cheers cheers
لا مانا هتجوز اخوكي و مش هجوزك اخويا :P
رد: كليوباترا كلينيك استشارات طبيه مجانيه
مُساهمة في 28.10.12 13:02 من طرف كليوباترا
@ام عزيز كتب:

حبيبتى الله هراسل والدي وارد عليكي علشان هوه تخصص المسالك البوليه من عنيه

كليوباترا كلينيك استشارات طبيه مجانيه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 1 من اصل 3انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3  الصفحة التالية