المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 22 عُضو متصل حالياً :: 1 أعضاء, 0 عُضو مُختفي و 21 زائر :: 2 عناكب الفهرسة في محركات البحث

كليوباترا

استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
14072011
هى البيبسي الدايت و الكولا الدايت بتخن و لا لأ

ازيكم يا بنات طبعا كل اللى بيشرب البيبسي الدايت و الكولا دايت بيشربها علشان فاهم انها مش بتخن و خصوصا ان فى كتير مننا بيكرة طعمها

لكن السؤال هى فعلا مش بتخن

بالعكس الدراسات الجديده التى عرضت فى جمعيه السكرى الاميريكيه فى سان دييغو American Diabetes Association’s Scientific Sessions in San Diego اثبتت انها بتخن

الدراسات اتعملت على ناس كانت بتشرب 2 بيبسي دايت او اى مشروب دايت و ناس مش بتشربها و لقوا ان اللى بيشربوا البيبسي الدايت مقاسهم زاد ست مرات اكتر من الناس اللى مش بتشرب البيبسي الدايت

وقال شارون فاولر عالم فى مركز العلوم الصحيه في جامعة تكساس ان كل ماتشرب بيبسي او كولا دايت او اى مشروب دايت بيزيد وزنك اكتر

قال خبير التغذيه ميلانين روجرز الذى يعمل مع مرضي السمنه المفرطه فى نيويورك انه وجد ان المرضى الذين يقوموا باستبدال البيبسي العاديه الى بيبسي دايت لا يخسرون الوزن و انه مجد هذا محير جدا

اذا لماذا تسبب البيبسي الدايت باكتساب وزن زائد
لا احد يعلم هذه الحقيقه بعد فربما يعتقد الناس انهم يمكنهم الاكل اكثر ان قاموا بشرب بيبسي دايت و بهذه الطريقه يقوموا بتعويض السعرات الحراريه الناقصه فى البيبسي دايت

مترجم من موقع اجنبي
و فى النهايه يقول البعض ان هذه الوسيله ربما تكون اقل فى السعرات الحراريه و لكن ليس من العواقب
مُشاطرة هذه المقالة على:diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive
تعاليق
ازاي بس دا دكتور الريجيم بتاع اختي قايلها ماده البيبسي بيتخن حتي لو كان دايت
والله انا احترت من كتر الكلام
هو مضر انا مبشربش بيبسي الا عند اللزوم علشان احافظ علي رشاقتي

تسلمي ريدو
ازاى ايه يا روان ماهو الموضوع بيقول انه بيتخن
شكلك ماقريتيش الموضوع اصلا ههههههه
اهلا بيكي عموما يا قمر
نورتيني
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي