المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 11 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 11 زائر :: 2 عناكب الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
10052011
السلام عليكم يا اميرات

انا عندي عزومة وهما عاوزين طاجن سبيط وانا الي اعرفوا ان السبيط لازم يتبل قبل ما يتعمل وللاسف مش هلحق اتبلوا فياريت يا اميرات الي عندها طريقة طاجن السبيط في الفرن وعملته تقولي عليه لاني عملت سيرش بس مش مقتنعة بالي طلع فقلت اسأل احسن الاميرات الي عملته تقولي عملته ازاي وطلع مستوي وحلو والة بيشد لاني مش عاوزاه يشد

وشكرا يا احلي اميرا
رجاء الرد بسرررررررررررعة

مُشاطرة هذه المقالة على:diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive
تعاليق
بصي يا ستى انا متخصصه في عزومات السمك هههههههههههههه انا بعمله زي البورسعيديه واحده صحبتى من بورسعيد علمته ليه بصي هتجيبي السبيط وتقعيه ترانشات صوابع طويله وتقسميها بحجم مناسب بس مش صغيره مش مكعبات يعنى اوك وتجيبي حمص طبيخ وتنقعيه او تغليه لغايه مينفش خالص وتقطعي طماطم وفلفل اخضر وطبعا تتبليه توم وحركات زي السمك كمون وكسبره ده السبيط وسيبيه في التتبيله شويه وشوحي الطماطم والفلفل واعملي الصلصه في طريقتين طريقه تسبكي الصلصه وتخلطي عليها الطماطم والفلفل والحمص والسبيط او تعملي ني في ني حسب ما بتحبي التسبيك انا بعمله ني في ني يعنى بضيف الطماطم والفلفل وال حمص والسبيط علي بعض واضيف معلقتين صلصه وسيبيه يعيش بقي علي النار ومياه طبعا شويه علشان الطمطاطم والفلفل بينزلوا بيبقي رووووووووووووعه واى سؤال من عنيه جربته كتير والناس بتتهبل عليه ان شاء الله يعجبك
الله يا كوكا شكل طريقته جامدة جدااااااااااا هجربها واقولك تسلم ايدك يا احلي اخت
الله اكبر عليكى يا كوكى استاذه كبيره
بصى يا ستى انا سئلتلك لقتهم بردو بيقطعوه صوابع وبيحطوه فى الصلصه وطبعا فيها كمون وثوم زى اى سمك يعنى
زى ما كوكى بتعمله كده بس قالولى علشان ميشدش منك يكون بلدى علشان الصينى مالى الدنيا ويكون مش كبير بردو علشان ميشدش
وبالهنى والشفا حببتى
انا مش هقدر افيدك لانى معلشى مش عارفة اصلا يعنى ايه السبيط انا مش برتاح فى السمك بكل انواعه بس انا الصراحة معرفش يعنى ايه سبيط
بعد ما تعمليه وطلع حلو نزلى الطريقة بالصور عشان لو حلو وطريقته تحببنى فى السمك شوية ماشى ابقى اعمله وبعدين دانتم عرفينه انا مش عرفاه ازاى يبقى مشهور وانا مش عرفاه وانا سمعاكم بتقولوا اسكندرية وبحرى وبورسعيد هو مش مشهور فى المنصورة ولا ايه ههههههههههههههههههه
تسلموا يا قمرات اول ما تعمليه قولي ليه هيطلع حلو ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بالهنا والشفا يا قمرات
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي