وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
منتدي وصفات كليوباترا

أهلا وسهلا بك إلى وصفات كليوباترا .
أهلا وسهلا بك ضيفنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، وفي حال رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

طريقه علشان تخسوا من غير ريجيم و عن تجربتي الشخصيه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
11012011
مُساهمةطريقه علشان تخسوا من غير ريجيم و عن تجربتي الشخصيه

ازيكم يا بنات

الموضوع ده مجرب و بجد عن تجربتى انا الشخصيه و مش منقول من اى مكان

انا سمعت نصائح كتير علشان التخسيس و لقيت افضل الطرق علشان الواحد يخس من غير ريجيم و بنفس الاكل اللى بياكله

انا هلخصلكم الطريقه فى نقط

1- اول حاجه عملتها يا بنات ان انا زودت حركتى جوة البيت بمعنى لما اروح اجيب حاجه من المطبخ مثلا بحضر الغداء
اروح اجيب حاجه صغيرة فى حاجه صغيرة و بكده اللى هياخد منى مشي مرة واحده للمطبخ ممكن ياخد 2 او 3

2- لما باجى اخرج مش برضي استعمل الاسانسير بنزل وو اطلع على السلم
و لو المشوار صغير بمشيه احسن لان العربيه عندى بقت كارثه اى مشوار فى الطبيعي بنزل و اركب و خلاص
مافيش اى حركه

3- الفطار مهم جدا جدا اولا بيدي طاقه كبيرة
ثانيا بيقلل الجوع على مدار اليوم
و بيزود المناعه و فوايد تانيه كتير

و لو بقى قبل الفطار خدتى ملعقه عسل نحل على الريق يبقى احلى و احلى
مع العلم انى مش بحب العسل خالص بس فوايده رهيبه

4- امنعى البيبسي خالص هى و الشيكولاته و الحاجت المعروفه ديه
و لو كان نفسك فيها ممكن تدوقى علشان برده ماتحرميش جسمك من اى حاجه

5- اوعى تجوعى نفسك علشان الجسم لما بيجوع بيحتفظ بعد كده باى حاجه تدخل الجسم بس ممكن تاكلى خيار او فلفل او جزر الحاجات الخفيفه ديه

6- لو بتشربي شاى كتيير لو بتاخدى 2 معلقتين سكر تخيلي لو فى 10 كوبيات يبقى 20 ملعقه فى اليووم
و طبعا دى كده مصيبه
حاولى تقللى كل يوم شويه
يعنى النهارده 2 الاربع سكر
بعد اسبوع واحده و نصف
بعد اسبوع واحده و ربع هتلاقى نفسك على اخر الشهر بقت معلقه واحده و هتتعودى على الطعم و تبقى قللتى 10 معالق فى اليوم

7- الاكل بليل اوى ممنوع منعا باتا
علشان كل اللى بناكله بنخزنه و طبعا احنا بنسهر فمش هقدى اقول الساعه 7 لان لو الساعه 7 و انا بنام على الساعه 2 مثلا هموت من الجوع فكل واحد يقدر وقته و ماياكلش و ينام علطول
لو عملتم الحاجات ديه بنفس الاكل بتاعكم اكيد ختسوا بس ماتودوش الاكل علشان الحاجات ديه هتحرق معاكوا و ممكن تجوعوا يعنى كلوا نفس الاكل بتاعتكم

8- لازم تشربوا ميااه كتيرة يعنى مش اقل من 8 كوبايات و احنا دلوقتى فى الشتا و اكيد الناس كلها قللت شربها
فاحسن حاجه تحطى جمبك زجاجه مياه و كل شويه تاخجى شويه

و مستنيه ارائكم و ردودكم
و لو حد عنده اقتراح يضيفه
كاتب الموضوع : نفرتيتي
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

طريقه علشان تخسوا من غير ريجيم و عن تجربتي الشخصيه :: تعاليق

تسلم ايديكى ياتوتا
rabenna yekremk ya sokar, kolha 7gat mohema w gamela ...teslamyy Smile
خطوات سهله وحلوه فعلا وان شاء الله تدى نتيجه بالاستمرار عليها
شكرا ليكى جدا على الموضوع الحلو ده
عندك حق ... كلامك كله صح.. انا كنت بعمل حاجات كتير من اللى بتقوليها و فعلا كنت بخس. و فيه حاجة كمان مهمة و بتخسس برضة و هى الجنزبيل و الشاى الأخضر بالنعناع.. بجد جامدين جدا. غير كدة لو اى واحدة تقدر تقسم الأكل على كميات قليله على فترات طول اليوم دة بيبقى احسن و بيخسس اسرع. هى نفس وجبتك اللى بتاكليها بس قسميها على فترات. و كل يوم هتلاقى نفسك بتسيبى جزء من اكلك مش عايزه تاكليه و شوية شوية هتقدرى تعملى الطريقة دى.
شكرا ليكم يا بنات على نصائحكم الغاليه و بجد نورتونى

طريقه علشان تخسوا من غير ريجيم و عن تجربتي الشخصيه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 2 من اصل 7انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية