وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

ليكوسيد ر 3%

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3
كاتب الموضوعرسالة
03012011
مُساهمةليكوسيد ر 3%

بنات انا كنت استعملت مرهم ليكوسيد ر لبشرتي ايام الكلية وهو لتوحيد لون البشرة وبصراحة كانت نتيجته تهبل قشر كل ابقع الداكنة وبت بشرتي لونهاواحد وانا الوقتي ظهر عندي بقع حبوب كانت طلعتلي بعد الولادة وراحتوسابت مكانها بقع سوداء فحبيت استعمله تاني فقلت اعمل سيرش عليه الاول لقيت بعض النتايج بتقول له اضرار وبعضها بيقول اني حلو اوي فلو حد جربه وعمله مشكلة يقولي لانه بصراحة عجبني اوي اول مرة
كاتب الموضوع : ام يوسف
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

ليكوسيد ر 3% :: تعاليق

رد: ليكوسيد ر 3%
مُساهمة في 17.02.12 19:15 من طرف فايزة المصرية
على فكرة أنا دكتورة و فى مرهم مجراباة مع ناس كتير و فعلا نتيجة هايلة جدا أسمة تريتوسبوت

تريتوسبوت كريم

لإزالة بقع الجلد الداكنة

يحتوى على أربعة مواد لها تأثير فعال لإزالة بقع الجلد الداكنة

1- هيدروكينون : يمنع تكوين الميلانين فى الجلد

2- التريتينوين : تساعد على تقشير و إزالة خلايا الجلد الميتة

3- الهيدروكورتيزون : يساعد على تحسين النتائج و يقلل من من إحتمالات حدوث أى ألتهاب

4- اليوزولكس : مادة واقية من أشعة الشمس ( sun screen) للتقليل من فرص إعادة تكوين الميلانين مرة أخرى

دواعى الاستعمال :

يستخدم تريتوسبوت كريم فى تفتيح بقع الجلد الداكنة الناتجة عن

- الكلف

- اسمرار الجلد فى المناطق الحساسة

- النمش الجلدى

- البقع الداكنة الناتجة عن الالتهابات أو الحروق

كثرة استعمال الماكياج أو العطورعلى الوجه

طريقة الاستعمال :

توضع طبقة رقيقة مرة واحدة مساءا على مكان البقعة الداكنة
مُساهمة في 17.02.12 19:21 من طرف كليوباترا
بجد ربنا يكرمك يا دكتوره فايزه مشاركه قيمه جدا باذن الله نجربه لاني عندي نمش فعلا ومحتاجاه تسلمي يارب
مُساهمة في 18.02.12 23:04 من طرف دالسيد
جزاكى الله كل خير يا دكتورة بارك الله فيك عندى سؤال لو سمحتى انا وجهى فيه بقع اثر الحبوب وكمان علامة من الحجاب اضع الكريم ده على مكان البقع بس ولا وجهى كله علشان توحيد الون وعايزة اعرف هو هيقشر وجهى اوى ولا ايه ومعلش عندى سؤال تانى انا ركبتى سمرة اوى من الصلاة استعملها ايه يكون قوى لان استخدمت ليكوسيد قبل كدة ومش عمل حاجة خالص لوشى وركبتى

ليكوسيد ر 3%

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 3 من اصل 3انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3