منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

شاطر | 

وصفه الهير دريسر الخاصه بسميه الخشاب لشعر صحي بلا تقصف

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
24122010
مُساهمةوصفه الهير دريسر الخاصه بسميه الخشاب لشعر صحي بلا تقصف

الكلام علي لسان صاحبه الموضوع بس انا حاسه فعلا انها هتكون وصفه فعاله فقولت انقلهالكم و نجربها كلنا مع بعض وانا اول ما اجربها هبلغكم بالنتايج بأذن الله ,, اسيبكم بقي مع الوصفه يا بنات Smile

دى الطريقة الى قالتهالى الهير دريسر بتاعة سمية الخشاب وجربتها وبجد تحفة يابنات انسى التقصيف بجد :النخاع الطريقة :
تجيبى كمية من الجزار وتخلية يطلعو اوعى تطلعية انتى عشان ايديك ماتتجرحش
-تجيبى طاسة (هنا فى الطريقة دى مش بنسيحو فى حمام مية لانى قاصدة اسيحة فى طاسة عشان يقدح والسخونى العالية تزيل اى اثار دم او زفارة )وتحطى فى الطاسة النخاع ومعة:
روز مارى صحيح ودة عشان الميكروبات ومطهر قوى لفروة الراس ولو سألتى اى عطار الحل لسقوط الشعر هيقولك الروز مارى ودة على فكرة فى اغلب السيروم الى بيجدد ويعالج تساقط الشعر
-قرنفل ودة مهم جدا عشان بيدى ريحة حلوة
وبعد مانسيح النخاع مع الحاجات دى نضيف شوية روز مارى تانى وقرنفل علية وهو سخن ونسيبة تلات ساعات وبعدين نصفية ونحط علية كام قطرة مسك وبعدين تحطية على التسريحة وتستعملية ككريم شعر عادى واللة تحفة بس متكتريش شوية بس عشان لانك المفروض متغسليش شعرك اوى بعدة فمتكتريش لانك هتغسلى شعرك بالشامبو مرة واحدة بس عشان شعرك ماينشفش وتحطى على الاطراف ومقدمة شعرك على الاماكن المقصفة يعنى وتسيبية قبل غسيل الشعر ب7 ساعات او تنامى بية عشان شعرك يلحق يتغزى وبجد حتحسى بالفرق واللة فى وقتها انسى بجد التقصيف وعلى فكرة انا لاحظت حاجة غريبة الحكاية دى بتفرد الشعر شوية ودعواتكو يابناتيت
كاتب الموضوع : il Tulipano
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

وصفه الهير دريسر الخاصه بسميه الخشاب لشعر صحي بلا تقصف :: تعاليق

ربنا يخليكوا يا بنااااااااات شرفتوني بمرورك
بالنسبه لعيون القلب بصي يا بنوته انتي بتستخدميه للحالتين كحمام كريم و تسيبيه لفتره كويسه علي الشعر مثلا 8 ساعات او تنامي بيه و الصبح تغسلي شعرك و كمان في خلال الايام العاديه تستخدميه زي كريم مرطب بس في الحاله دي الكميه اللي هتحطيها علي شعرك طبعا تكون بسيطه تكفي بس الترطيب و تسهل عليكي التحكم في شعرك لكن لو حمام كريم هتحطي كميه وفيره لانك هتغسلييه بعدها يا رب تفيدكوا الوصفه بأذن الله Smile
اوك يا قمر يعني انا لو حبيت استخدمة زي كريم للشعر يعني
هستخدمة زي ما بتقولي تمام
مش هستعمل اي كريم من عندي انا بستعملة بقي ولا هستعملة عادي

وكمان يعني لو سبتة علي شعري زي الكريم كدة مش هيحصل حاجة لشعري ولا هيجيلي اكلان ولا حاجة ف شعري عادي
والله لو الوصفة نفعت وشعري يبطل يتساقط ويبقي حلو هدعيلك دعوة حلوة اوي ف كل صلواتي
انا شعري بيقع بكمية رهيبة وبيوجعني اوي لما بسرحة
تسلم ايديكى ياقمرايه شكلها وصفة جامده اووووى ان شاء الله هجربها
تسلم الايادى ياعسل
وشكرا جزيلا على المعلومه
بس ياليت تفيدينا بالكميه
يعني مثلا نص كيلو نخاع طازه +ملعقة أكل قرنفل +كبشة يد روز ماري طازه + 7 نقط مسك
وهل ينفع اغير المسك بدهن الورد ....و بارك الله فيك

وصفه الهير دريسر الخاصه بسميه الخشاب لشعر صحي بلا تقصف

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 2 من اصل 3انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية