وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

تجهيزات العروسه ادخلي سيبي سؤالك واحنا هنجهز معاكي

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
21122010
مُساهمةتجهيزات العروسه ادخلي سيبي سؤالك واحنا هنجهز معاكي

لكل عروسه معانا محتاره ومحتاسه تدخل تقول ناقصها ايه واحنا نساعدها عدد حاجات مثلا نوع الاجهزه اخر الدهانات اي سؤال يخطر في بال العرايس تجمع عرايس واميرات وصفات كليوباترا المقبلات علي الجواز اى سؤال احنا مع بعض ومش شرط اكون انا الرد بس لا اي اميره تقدر
تساعدد معانا تدخل تفيد مستنيه اسئلتكم يا اميرات يارب يتمم لكم علي الف خير HAPPY HAPPY HAPPY HAPPY روعه مع حبي روعه مع حبي روعه مع حبي

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

هديه هديه هديه
كاتب الموضوع : كليوباترا

عدل سابقا من قبل كليوباترا في 21.12.10 15:17 عدل 1 مرات
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

تجهيزات العروسه ادخلي سيبي سؤالك واحنا هنجهز معاكي :: تعاليق

محتويات النيش
اولا احنا عندنا فى مصر العروسه بتجهز المطبخ
انا هبدا بالنيش عشان ده حاجه بتحتاج حاجات كتير اوى
1-اول حاجه فى طقم النيش ومن الضروريات طقم الصينى وده بقى لازم تنقيه بعنايه فائقه قوله ليه لانه طقم العمر يعنى مابيطلعش الا للغالين
وغير كده لازم يكون فخم وشكله حلو وكل ماكان رسمته ارق كان اشيك وعلى فكره مش لازم يكون غالى يعنى فى انواع حلوه اوى ومش غاليه زى عندنا هنا فى مصر الصينىالاستثمارى الالمانى وفى من كذا سعر ويناسب كل الازواق واسعاره متدرجه بس الاهم ان خامته نظيفه بس بامانه الصينى البولندى يجنن بس ايه غالى اوى
2-طقم الاركوبال وده تانى حاجه فى الاهميه وانا هقول لكم احسن نوعين وهما اولا الفرنساوى وده انضف نوع لانه بيعيش بس مشكلته ان رسماته محدوده وراح عليه الزمن لكن التايلندى احلى فى الشكل وعدد قطعه اكتر كتير وتقدرى تستفيدى منها وتقرينا سعرهم فى السوق واحد بس انا انصحكم بالتايلندى
3-طقم الجاتوه وده اختيارى يعنى فى ناس بتجيبه وناس لا كل واحد ومقدرته وده عشان تحافظى على الصينى بتاعك وعلى سبيل التغير ومش كل ماهيجيلك ضيف تجرى على النيش وتجيبى طقم الجاتوه بتاع الصينى يعنى ممكن للنيش او للمطبخ حسب فخامته
4-طقم البيركس هو للمطبخ بس انا هقوله دلوقتى قبل مانسى واحسن نوع الفرنساوى الفميه منه شكله يجنن
5-الكاسات هاتى 5 للنيش وواحد شيك للمطبخ وتكون اسعارهم متهاوده بس احرصى ان يكون فيه واحد غالى وشيك اوى
6-قطقم العصير تجيبى 2عدد بشفشقهم واحد كبياته بكاسات وواحد كبياته طويله زى العصير وتجيبى واحد للمطبخ مش غالى وفى نوع جديد فى المطبخ زجاج سعودى ضد الكسر تحفه
7-كبيات عصير شكلها حلى اوى هاتى 3 كويس اوى ويكونوا اشكال مختلفه
8-طقم الخشاف فى نوع رخيص وحلو اوى وهو الايطالى شيك جدا وماركته كويسه وفى الانواع الصينى الجديده شكلها حلى بس الايطالى احسن ودى ازواق
9-طقم الجيلى واهم حاجه فى الجهاز طقم الجيلى وده كلام احمد حلمى مش كلامى نصيحه بقى هاتيه بقاعده من تحت عشان يمشى جيلى وايس كريم خليكوا ناصحين
10-بونبونبره شيك اوى
11-تحف صغيره كده بتعطى شكل جميل اوى وماتنسوش حاجه مهمه مفارش النيش فى ناس بتاخد الى مع مفرش السفره وانا راى اشتريهم لواحدهم هما مش غالين

12-بصه ياجماعه فى فرق بين النيش والديفرسوار لو عندك لآ أن دى بنتختلف حطى فيه طقم صوانى تقديم استانلس شيك اوى وشنطة المعالق واطباق الصينى والاركوبال وخلى النيش للزجاج والتحف بس حسب حجمه يعنى تظبطى النيش والباقى عليه
وياريت نكمل بعض والى عند حاجه يكملهالى
والى فى بلدان تانيه قولوا برده بتجيبوا ايه عشان نستفيد كلنا

هوه ده الشغل تسلم ايديكى هيبقي هناموسوعه للعروسه باذن الله تسلم ايديكى يا ايمى مشاركه هايله
تسلمى انتى يا كوكى كان فيه كمان صور بس مش عارفة اجيبهلكم خالص
انا جبتيلكم منتجات ماركة وايت ويل ماشى وهحاول كمان اجيب ليكم باقى المنتجات بتاعة ايديال زانوسى ويونيفرسال والباقى ربنا يسهل واللى تحب اى ماركة معينة عيزاها تقول وانا هجيب

دول بعض النتجات مش كلها انا اسمع ان اللى هى موديلها 10777 دى تحفة بيقولوا حلوة اوى وكمان اسمع عن اللى 12800 دى خطيرة وهتلاقوا اطباق 602 او 1470 وهشوفلكم التلاجات برضه لانى اسمع ان التلاجات بتاعة وايت ويل ملهاش حل
الغسالة رقم 10 دى اللى بقولك ان الموديل بتاعها اسمه 10777 ورقم 9 هى اللى اسمها 12800 دول بيقولوا انهم احسن الغسالات فى منتجات وايت ويل وفيه 12880 دى بيقولوا خرافة زيها زى بالظبط غسالة يونيفرسال اللى لسة نازلة جديد بيقولوا انها طبق الاصل منها بس الصراحة الواحد خايف منها لانها لسة نازلة ومش اتجربت انا بقى محتارة بين وايت ويل وايديال زانوسى جدااااااااااا

تجهيزات العروسه ادخلي سيبي سؤالك واحنا هنجهز معاكي

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 5 من اصل 15انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  الصفحة التالية