وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

تحذير من تغطيه ماسوره الغاز

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
16022016
مُساهمةتحذير من تغطيه ماسوره الغاز

حاطة ورق الفويل على ماسورة الغاز؟
طبعا كلنا عاوزين شكل المطبخ حلو و كمان ماسورة الغاز ميتراكمش عليها دهون وزيوت واتربة طيب ما انا زيكم وقمت عاملة شاطرة وجبت ورق الفويل وغلفت ماسورة الغاز وبقى المطبخ شكله حلو واترحمت شوية من منظر الدهون اللى على الماسورة على الاقل بفك الفويل واغيره لما بنظف المطبخ بدل ما كنت بنظف الماسورة كل شوية... طيب وبعدين ؟
جت مرة زيارة من بتوع الغاز زى اشراف او صيانة كدة بيمروا على المواسير والعداد بتاع الغاز ويسالوا لو فى مشكلة فى البوتجاز او الغاز؟
الراجل اول ما دخل المطبخ ولقى ورق الفويل لقيت بيقول الورق ده يتشال حالا وطلع شاله بنفسه لقى الماسورة رغم انها مدهونة عليها صدأ... انا كنت بشوف الصدأ عادى مش فاهمة اني لما اكنت بنفض المطبخ وادعكه مش بيروح بردو فقلت عادى لقيته بيقول الورق الفويل خطر جدا على ماسورة الغاز لانها بتعمل زى سخونية على الماسورة(وماسورة الغاز مش تتغطى باى ورق ) تعمل الاول صدأ ومرة مع مرة تعمل ثقب فى الماسورة ومش حناخد بالنا منه لانه متغطى بالفويل وبعد الشر يحصل حاجة وحشة
فانا حبيت اقولكم على المعلومة دى لانى عارفة كتير بيعملوا كده
واذا لقيتى عندك صدأ فى الماسورة ياريت تبلغى بتوع الغاز يكشفوا على الماسورة ويدهنوها امان ليكى ولاهل بيتك
شير عشان اصدقائك كلهم يعرفوا

منقول من الفيس بوك لتعم الفائده
كاتب الموضوع : كليوباترا
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

تحذير من تغطيه ماسوره الغاز :: تعاليق

لا يوجد حالياً أي تعليق

تحذير من تغطيه ماسوره الغاز

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 1 من اصل 1