منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

شاطر | 

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3 ... 39 ... 76  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
05122010
مُساهمةعندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

يابنات اى مشكلة تواجهك فى شعرك ادخلى هنا اكتبى المشكلة وانا ان شاءالله هحاول ارد عليكى بمساعدة ملكة المنتدى كليوباترا
كاتب الموضوع : فتاة الاحزان
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك :: تعاليق

انا شعرى فيه قشرة باستمرار على طول و متهيالى ان ده اللى مخليه خفيف ومقصف ومش بيطول لانه دايما مخنوق من القشرة اعمل ايه انا احترت كتيرررررررررر ودورت كتيرررررررر وشعرى بقى تعبان اوى بعد م كان مفيش زيه بالله عليكم حد يساعدنى
@كليوباترا كتب:
جميل اوي يا مريومه ربنا يوفقك
يسلم مرورك ياكوكى ياحبيبتى
انا شعرى كويس تقله حلو بس مشكلته انه متدرج ملولو كده مش عارفه اشفله معنى تانى مع ان فتلته ناعمه اوى يعنى لما بيتسرح مش ملكك ولا حاجه بستعمل انضف الشامبوهات بس مش بلفه بصراحه عشان الوقت كسل بقى وكده نفسى فى حل نهائى
@sasoma كتب:
انا شعرى بيقع جامد ومش عارفه اعمل ايه وكمان وقف نموه
انا جربت وصفات كتير بس مش شغاله اوى وعاوزه اعرف اعمل وصفه بالنخاع ازاى وشكرا المنتدى جامد موووووووووووووووت
بصى ياقمر لازم تستعملى زيت التوم انا برضو كان شعرى بيقع جدا اشتريت زيت التوم من عند العطار ب5جنية او6جنيه وهى ازازة صغيرة واستعملته 12يوم كل يوم احطه على شعرى وادلك فروة راسى ربع ساعه واحط فوطة سخنه واسيبها لمدة ساعه واغسلة بالشامبو وكل يوم كدا لمدة12يوم وبعدكدا خصصت يوم فى الاسبوع بحطه على شعرى ساعه واغسلة
انتى لوهتقدرى تستعمليه كل يوم اشى لومش هتقدرى استعمليه يومين فى الاسبو لمدة شعر يعنى مثلا زى السبت والتلات وميتغيروش وبعد مايخلص الشهر استعمليه مرة واحدة بس فى الاسبوع وخصصى يوم معين متغيرهوش لمدة شهر تانى وهتلاقى شعرك بطل يقع ونبت وطول كمان

بالنسبة انه وقف نموه::-

متقصيش اطرافه كل شهر لكن قصيها كل3او4شهور وعندك زيت الحشيش استعملته طولى شعرى اوى بس نشفة لكن خلطت عليه زيت دابراملا بكميات متساوية وطوله ونعم شعرى
ممكن تستعملى كمان خلطة الزبادى وعليها صفارة بيض او صفارتين وملعقة عسل نحل وزيت توم واى زيت تانى عندك وتخلطيهم وتحطيهم على شعرك وتلبسى كيس بلاستيك لمدة ساعتين وممكن تعمليها من غير الزبادى دى طولت شعرى اوى اوى
الوصفة اللى انا ماشية عليها حاليا وشعرى طول بدرجة غريبة ومنع سقوطه ركزى معايا
خلطت كميات متسازية من الزيوت دى:
زيت حشبش وزيت خروع وزيت توم وزيت لوز وزيت سمسم وزيت زيتون وزيت جوز الهند
خلطهم على بعض وحطيت فى برطمان وقطعت عليهم قرن فلفل رومى اخضر وسيبتهم منقوعين لمدة10ايام وبعدكدا صفيت الزيوت من الفلفل وشيلت الزيوت فى برطمان وحطيت شوية حبات حلبى حصى وممكن لومش هتستحملى ريحتها تحطى بدال الحلبه تحطى محلب مطحون وتسبيه مع الزيوت وتخصصى يوم فى الاسبوع متغيرهوش وتجيبى صفارة بيض وملعقةعسل نحل وتحطى شوية من الزيوت دى وتخلطيهم ببعض وتحطيهم على شعرك من الجذور حتى الاطراف وتلبسى كيس وتلفى شال او اشارب كبير عشان شعرك يسخن وتقعدى3او4ساعات وبعدكدا تغسلى شعرك بشامبو وحاولى تستعملى حمام كريم بوناويل بالقمح وبروفيتامين ب5 بعد ماتغسلى شعرك بالشامبو وبعد كام مرة زى مرتين من استعمالك للوصفة دى هتبان النتيجة وفعلا مش هتصدقى ان دا شعرك

بالنسبة لموضوع النخاع::-
دا اللينك بتاعه بيشرحلك كل حاجة عن النخاع
http://www.wasafatcleopatra.com/montada-fv/topic-t1924.htm
بصى بقه لو سمحتى انا عايزه كل الحلول المتاحه للشعرلانى تعبت جربت حاجات كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير ومافيش فايده
نفسى فى حل نهائى وسريع

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 2 من اصل 76انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3 ... 39 ... 76  الصفحة التالية