منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

شاطر | 

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 5, 6, 7 ... 41 ... 76  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
05122010
مُساهمةعندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

يابنات اى مشكلة تواجهك فى شعرك ادخلى هنا اكتبى المشكلة وانا ان شاءالله هحاول ارد عليكى بمساعدة ملكة المنتدى كليوباترا
كاتب الموضوع : فتاة الاحزان
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك :: تعاليق

السلام عليكم انا مشكلتي اختي الفاضلة تكمن في انني بصبغ شعري باللون الاشقر و انا عمري 24 سنة مع العلم ان سني الان 39 سنة و ذلك خلى جدور شعري متقصفة و شعري على طول جاف و اصبح يتساقط و لا يزيد في الطول و ده مسبب الي مشكلة فلو تكرمتي اختي و اعطتيني حل اكون جد شارة
1 كيف اجعل شعري اشقر بالحاجات الطبيعية.
2 وصفة لمعالجة التقصف.
3 وصفة للمعان .
4 وصفة لمنع التساقط و تكثيفه.
5 وصفة لتطويله.
و شكرا جزيلا اختي الفاضلة
بجد معلوماتك هايلة جزاكى الله خيرا انا شعرى تقريبا نموة وف بعد ما قصيتة من كام سنة وبقى فيف جدا انا بجد بقيت بكرهة وكمان انا زهقت من الوصفات لانها مش بتجيب اى نتيجة فجبت زيت جدايل المطول عايزة اعرف ياقمر طريقةاحسن استخدام لية ونتيجتة ممكن تظهر بعد قد اية
@walaazidan كتب:
السلام عليكم كيفيكم يابنات ان شاء الله بخير
انا مشكلتى فى شعرى فردتة اكتر من مرة بالجلات وهذا الشىء اثر كتييييييييير على شعرى واجهدة وقصفة واصبح خفيف جدا من تساقطة
نفسى الاقى حل حتى يرجع تقيل وقوى وصحى ويمنع تساقطة وتقصيفة
بصى ياحبيبتى اول حاجة لازم تشترى حمام كريم بوناويل بالقمح وبرو فيتامين ب5لانه بيعالج الشعر عشان يخلصه من اثر الفرد اللى اثر على شعرك
تانى حاجة لازم تستخدمى زيت توم لانه بينبت الشعر وبكدا شعرك هيتقل ويغزر
وطريقة استخدامه كل يوم تدهنى شعرك بالزيت وتدلكى فروة راسك لمدة ربع ساعه ويعدكدا تحطى فوطة سخنه لمده ساعه وبعدكدا تغسليه بالشامبو وتكرر الحكاية دى لمدة12يوم وبعد مايخلصوا ال12يوم تستخدميه مرة ف الاسبوع وتخصصى يوم ميتغيرش يعنى لواستعملتيه يوم السبت يبقى كل سبت تستخدمى زيت التوم ودا لمدة شهرين وهتلاقى ان شعرك نبت وطول ومبقيش يسقط ودا لمدة شهرين تستخدمى زيت التوم وبعد الشهرين لمايخلصوا تستعملى الوصفات اللى هكتبها دلوقتى
لازم تستخدمى صفارة البيض لانها بتعالج الشعر الجاف والطريقة::--
تستخدمى علبة زبادى وصفارة او صفارتين بيض حسب طول شعرك وتخلطى عليهم ملعقة عسل وتخلطيهم مع بعض وتحطى عليهم كام نقطةزيت توم واى زيت عندك تانى ولومعندكيش زيوت تانى يبقى تحطى زيت توم بس
وممكن تعملى الوصفة دى من غير الزبادى يعنى كفاية صفارة بيض وهس وزيوت
تالت طريقة ودى روووووووعه بتطول الشعر اوى اوى
اخلطى كل الزيوت اللى عندك فى البيت بكميات متساوية مع قرن فلفل اخضر وكترى الفلفل ولومعندكيش زيوت يبقى تخلطى زيت زيتون مع زيت توم اوزيت زيتون فقط مع قرن فلفل اخضر وتحطيهم فى علبه وتسبيهم لمدة10ايام وبعد ال10ايام تصفى الزيوت من الفلفل وترمى الفلفل وتشيلى الزيوت وتحطى عليهم شوية محلب مطحون لانه بيطول ويغزر وينعم اوووى وتستخدمى الوصفة دى مرة فى الاسبوع وتخصصى يوم متغيرهوش يعنى لواستعملتيها السبت يبقى كل سبت تستخدميه لمدة3شهور وانتىهتلاقى شعرك اصبح رووووعه
بس لازم تهتمى بنظام غذائك وتاكلى فلفل اخضر بارد او حار تاكلى كتييييبر على اد ماتقدرى
وفى اكياس خميرةلوتقدرى كل يوم تشربى فى الصبح كوب ماء بخميرة او لبن بخميرة دا بيغذى الشعر اوى
ولواى حاجة صعبه مش فاهماها ابعتيهالى تانى ياحبيبتى
سلام انا توصلت برسالة بتقول فيه رد على سؤال بس اول ما بضغط على الرابط بخش على الصفحة و ما بلاقي الرد بس السؤال اعمل ايه و شكرا
بجد انتى زى العسل وعندك معلومات هايلة بل كنوز ربنا يكرمك ويحققلك كل امانيكى [/quote]
من كتر ماجربت فى شعرى يابوسى اتعلمت واى حاجة ياحبيبتى محتاجاها قوليلى وهرد عليكى

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 6 من اصل 76انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 5, 6, 7 ... 41 ... 76  الصفحة التالية