منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

شاطر | 

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5 ... 40 ... 76  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
05122010
مُساهمةعندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

يابنات اى مشكلة تواجهك فى شعرك ادخلى هنا اكتبى المشكلة وانا ان شاءالله هحاول ارد عليكى بمساعدة ملكة المنتدى كليوباترا
كاتب الموضوع : فتاة الاحزان
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك :: تعاليق

@nahr.elhaya كتب:
انا شعرى فيه قشرة باستمرار على طول و متهيالى ان ده اللى مخليه خفيف ومقصف ومش بيطول لانه دايما مخنوق من القشرة اعمل ايه انا احترت كتيرررررررررر ودورت كتيرررررررر وشعرى بقى تعبان اوى بعد م كان مفيش زيه بالله عليكم حد يساعدنى
بصى ياحبيبتى هى القشرة امرها سهل بس عايزة شوية اهتمام
اختارى شامبو للقشرة ويكون مناسب لشعرك
تانى حل فى كذا طريقة هقولهالك واختارى الطريقة اللى تناسبك
اول طريقة:-
انك بعد ماتغسلى شعرك تضيفى ملعقة الى ملعقتين خل ابيض فى لتر ميه وتشطفى بيه شعرك وتكررى الطريقة دى كل مرة تغسلى فيها شعرك بس الطريقة دى بتنشف الشعر
تانى طريقه::--
تحطى ملعقتين خل تفاح على ست ملاعق ميه وتدهنى بيهم فروة راسك قبل ماتنامى ولماتصحى تشطفى شعرك وتكررى الحكاية ى تانى يوم
تالت طريقة تجيبى زعتر او نعناع وتنقعيه فى ميه لمدة24ساعه تاخدة ملعقة كبيرة مملوءة زعتر وتنقعيها فى كوب ماء بارد لمدة24ساعه وبعد كدا تصفيه وتاخدى المية تحطيها فى برطمان وكل ليلة تدلكى فروة راسك لمدة 15يوم
والافضل فى الطريقة دى يكون زعتر لانه بيزيل القشرة وييقوى جذور الشعر

عدل سابقا من قبل mariana.ibram في 13.12.10 6:31 عدل 1 مرات
@sara nona كتب:
انا شعرى كويس تقله حلو بس مشكلته انه متدرج ملولو كده مش عارفه اشفله معنى تانى مع ان فتلته ناعمه اوى يعنى لما بيتسرح مش ملكك ولا حاجه بستعمل انضف الشامبوهات بس مش بلفه بصراحه عشان الوقت كسل بقى وكده نفسى فى حل نهائى
حبيبتى يعنى انتى قصدك انه متساوى يعنى طول واحد بس ملولو ولا انتى قصاه مدرج زى طبقات بس بيتلولو ومش بيطلع كويس؟؟
حبيبتى وضحى اكتر وانا هقولك الحل
بس فى حل مؤقت لغاية ماتوضحيلى اكتر وهو انك تغسليه بشامبو بعد كدا بتجيبى حمام كريم اسمه بوناويل بالقمح وبروفيتامين ب5داحلو جدا وبيغذى الشعر وبيفرده مع الاستمرار وبعد مابتنشفيه تلفيه دوامة [طاقيه]هيبقى مفرود وزى المسشور بس تدوميه وتقلبيه كذا مرة يعنى تدومية وبعدكدا لما ينشف تقلبيه الناحيه التانية واربع سعات كدا وتدوميه الناحية التانية لغاية ماتلاقيه اتفرد بس خدى بالك متدهنيش شعرك كريم او زيت وهو مبلول لانه بيتكسر لكن بعدماينشف ادهنيه حته غيرة ومتكتريش
@ريري رأفت كتب:
بصى بقه لو سمحتى انا عايزه كل الحلول المتاحه للشعرلانى تعبت جربت حاجات كتييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير ومافيش فايده
نفسى فى حل نهائى وسريع
بصى ياحبيبتى فى حلول كتيرة وماسكات حلوة اوى قولسلى مشكلة شعرك بالظبط وانا هقولك على حل نهائى وسريع
تسلم ايدك يا اميره علي كل النصائح الحلوه دي
وانا كنت عايزه اعرف شويه حاجات بس اميرات منتدانا او اسرتنا الطيبه سالوها
اشكرك علي اهتمامك بينا يا احلي اميره
Very Happy I love you Very Happy
@ayaessam كتب:
السلام عليكم بجد انا بااهنيكم بالمنتدى الجميل اوى ومفيد جدا انا عندى مشكله غريبه اوى اول مره تجيلى شعرى فيه زى حبوب او زى مايكون متعور وفيه قشر فى حتت معينه ومش عارفه ايه الحل سالت دكتور ادانى مضاد حيوى وخلصته ومفيش فايده ياربت تفيدينى لحسن انا قلقانه اوووووى
بصى ياحبيبتى لازم تهتمى بشعرك يعنى متحكيش فيه ولازم تهويه فى البيت يعنى حاولى متغطيش شعرك فى البيت
وعندك شامبو نيزورال ممكن تستعمليه بس الافضل انك تستعملى شامبو بوفيديون ايودين
تستخدميه مرتين اسبوعيا لمدة8اسابيع وبعدكدا مرة فى الاسبوع تحطيه على شعرك لمدة5دقائق وبعدكدا تشطفيه وتراقبى النتائج
وعدم استعمال اى مستحضر للشعر خلال الفترة دى
دورى على الشامبو دا كويس لكن لوملقيتهوش فى علاج كلير مش الشامبو لا دا زى علاج الازازة بتاعته اد كفة الايد وفى حدود23جنيه وتستخدميه زى ماموجود عندك فى النشرة اللى هتلاقيها جوه العلبه
وطمنينى ياحبيبتى وان شاءالله الحبوب تختفى نهائى

عندك اى مشكلة فى شعرك مضايقاكى؟؟؟ ادخلى واكتبى مشكلتك واحنا هنحاول نساعدك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 4 من اصل 76انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5 ... 40 ... 76  الصفحة التالية