وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
منتدي وصفات كليوباترا

أهلا وسهلا بك إلى وصفات كليوباترا .
أهلا وسهلا بك ضيفنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، وفي حال رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

اللى عايز يخس يجي هنا بسرعههههه (اللى عايز يخس لغايه 30كيلو)

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
05122010
مُساهمةاللى عايز يخس يجي هنا بسرعههههه (اللى عايز يخس لغايه 30كيلو)

السلام عليكم يا بنات

ازيكم ؟ ..... أنا كنت عايزة اخس يا بنات و رحت للدكتور من فترة و الحمد لله خسيت تقريبا 30 كيلو و طبعا الموضوع ده خد منى تقريبا 8 شهور بس صبرت و اول شهر خسيت تقريبا 10 كيلو بس طبعا انا خسيت براحه علشان جسمي متعود على الريجيم

اللى عايز يا بنات يخس و يتابع لغايه مايوصل للى هو عايزة يجي هنا و انا هتابه معاكم لغايه ما كل بنت توصل للى هى عايزاه

هستنى ردودكم و لو مالاقيتش منكم رد او متابعه مش هكمل و اقولكم ازاى

و اهلا بيكم يا بنات معانا
كاتب الموضوع : نفرتيتي
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

اللى عايز يخس يجي هنا بسرعههههه (اللى عايز يخس لغايه 30كيلو) :: تعاليق

التخسيس
مُساهمة في 05.12.10 15:16 من طرف farah
انا كمان عايزة اخس عشان انا تخينة جدا و عليزة اتابع معاكى
ماشي يا بنات انا طبعا عملت ريجيم بس كان جسمي لما بيخس بيخس منه كيلو بالكتير فى الاسبوع و احيانا نصف كيلو فكنت بضغط على نفسي كل يوم و امشي ساعه بس طبعا ماكنتش بقدر امشيها على بعضها فى الاول كنت بعمل ربع ساعه و استنى شويه استريه و بعدين امشي ربع فى ربع

و بعد كده بقيت امشي نصف ساعه فى نصف ساعه بس فى الاخر بقيت امشي ساعه الا ربع على بعضها و اهم حاجه فى المشي انى كنت بسلس نفسي و طبعا ماكنتش بعرف انزل علشان اينى كان معايا و بكسل انزل لوحدى بقيت بمشي فى الشقه حوالين ترابيزة السفرة او كده لان الدكتور قالى امشي حتى فى الشقه و بعدين جبت مشايه كهرباء
اهم حاجه علشان كنت بزهأ اوى من المشي انى كنت بسلس نفسي بشغل التلفزيون و انا بمشي مثلا على فيلم بحبه او بسمع راديو او اى حاجه علشان ماتحسوش بالوقت
و مش لازم تمشوا بسرعه انا كنت بمشي الاول براحه خالص لغايه ماجسمي اتعود على المشي
و الريجيم بيبقى اصعب حاجه فيه اول اسبوعين علشان الواحد بيجوع بس الغلطه اللى كل الناس بتعملها انها بتسيب نفسها جعانه مع ان فى بدايل بتتاكل وسك الاكل

و انا ان شاء الله على بليل هنزلكم ريجيم سهل جدا و بيخسس جامد و خصوصا اول اسبوع و فيه كل حاجه عيش و خضار و كل حاجه

و نبدأ مع بعض و ان شاء الله كل اللى عايز يخس يقولى و لو عنده مشكله برده يقولى و انا هقولكم تعملوا ايه فيها
انا برده بعمل ريجيم وخست 20 فى 6 شهور بس لسه عايزه اخس 30 كليو واحيانا باصيب بالكتياب
@نفرتيتي كتب:
ماشي يا بنات انا طبعا عملت ريجيم بس كان جسمي لما بيخس بيخس منه كيلو بالكتير فى الاسبوع و احيانا نصف كيلو فكنت بضغط على نفسي كل يوم و امشي ساعه بس طبعا ماكنتش بقدر امشيها على بعضها فى الاول كنت بعمل ربع ساعه و استنى شويه استريه و بعدين امشي ربع فى ربع

و بعد كده بقيت امشي نصف ساعه فى نصف ساعه بس فى الاخر بقيت امشي ساعه الا ربع على بعضها و اهم حاجه فى المشي انى كنت بسلس نفسي و طبعا ماكنتش بعرف انزل علشان اينى كان معايا و بكسل انزل لوحدى بقيت بمشي فى الشقه حوالين ترابيزة السفرة او كده لان الدكتور قالى امشي حتى فى الشقه و بعدين جبت مشايه كهرباء
اهم حاجه علشان كنت بزهأ اوى من المشي انى كنت بسلس نفسي بشغل التلفزيون و انا بمشي مثلا على فيلم بحبه او بسمع راديو او اى حاجه علشان ماتحسوش بالوقت
و مش لازم تمشوا بسرعه انا كنت بمشي الاول براحه خالص لغايه ماجسمي اتعود على المشي
و الريجيم بيبقى اصعب حاجه فيه اول اسبوعين علشان الواحد بيجوع بس الغلطه اللى كل الناس بتعملها انها بتسيب نفسها جعانه مع ان فى بدايل بتتاكل وسك الاكل

و انا ان شاء الله على بليل هنزلكم ريجيم سهل جدا و بيخسس جامد و خصوصا اول اسبوع و فيه كل حاجه عيش و خضار و كل حاجه

و نبدأ مع بعض و ان شاء الله كل اللى عايز يخس يقولى و لو عنده مشكله برده يقولى و انا هقولكم تعملوا ايه فيها

انا مستنياكى يا قمر جزاكى الله خيرا
اهلا بيكم يا بنات
بالنسبه لعلا خالد ساعات فعلا بيجي اكتئاب للواحد من كتر الريجيم بس لما بتبصى لنفسك فى المرايه اكيد بتتبسطى من شكلك الجديد

عموما لو انت مش مع دكتور المفروض انك تاخدى اسبوع فرى ترفهى فى عن نفسك بس ماتزوديش اكل اوى علشان ماتتخنيش

و ان شاء الله الاكتئاب هيروح

و بالنسبه للاكل فى طرق جميله ممكن تعملى بيها الاكل و مش هيجيبلك اكتئاب خالص

انا كمان هكتبلكم طرق حلوة اوى لطبخ اكل الريجيم و فيها تنوع

بس هنزلهاكم فى موضوع تانى علشان مايبقاش فى لخبطه كتيير

و انا مستنيه ردودكم يا بنات

اللى عايز يخس يجي هنا بسرعههههه (اللى عايز يخس لغايه 30كيلو)

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 4 من اصل 20انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  الصفحة التالية