وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

باركولى وادعولى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
28112010
مُساهمةباركولى وادعولى

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ازيكوا يا احلى بنات وحشتونى اوى انا غيبت كتير ومش شاركت فى مواضيع لان كان عندى ظروف بس وحشتونى اوى والله

اقولكوا بقى تباركولى ع ايه انا عملت رجيم عند دكتور انا مش تخينه اوى انا طولى 168سم ووزنى 86 كيلو هو شكلى مش تخين اوى لانى طويله بس كانت المشكله عندى ان كل الدهون متراكمه عندى فى الجزء السفلى من جسمى ومن فوق جسمى كويس جدا فده عملى مشكله اوى وكمان اما كنت بعمل رجيم مع نفسى كده كان وشى بيخس اوى وبيبقى شكلى مش حلو خالص لان وشى صغير المهم بقى روحت لدكتور عندنا فى المنصوره اسمه احمد عبد الرازق وعطانى رجيم يناسب جسمى اول اسبوع مشيت عليه بالحرف وخسيت 3 كيلو ونص مكنتش مصدقه نفسى والمعجزه ان وشى الحمدلله لسه لحد الوقت مبانش عليه ولا خس الدكتور قالى ده لانه وصانى اشرب ميه كتير قبل الاكل وطول النهار بقى وبشرب حتى لو مش حاسه انى عطشانه وقالى كمان وشى هيتحسن ومش هيخس خالص لو سمعت كلامه انا الوقت فى اول يوم فى الاسبوع التانى وقالى لو خسيت 3 كيلو كمان شكل جسمى هيتغير ادعولى يا بنااااااااات هو قالى عشان جسمى يبقى تمام ومن فوق زى تحت لازم يبقى وزنى 70 كيلو لسه المشوار طويل ربنا يعينى بقى ههههههههه واى بنوته جسمها زيى كده وتحب اكتبلها الرجيم الاسبوع باسبوعه بس اهم حاجه تتاكدوا ان الضغط بتاعكوا تمام ونسبه الانيميا انا طلع عندى نسبه انيميا بسيطه وهو راعى النقطه دى فى الرجيم وقالى كمان المشى ع الاقل ساعه فى اليوم مهم جدا فى حاله جسمى والى عاوزه الرجيم ده تقولى وانا اكتبه هنا فى نفس الموضوع وانا هكتب النتايج الى انا وصلت ليها بكل امانه
ادوعولى بالتوفيق I love you
كاتب الموضوع : hoba mohamed
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

باركولى وادعولى :: تعاليق

رد: باركولى وادعولى
مُساهمة في 28.11.10 21:32 من طرف روان
انتي ازاي تسيبيهم يقولولك قله فخار انا بقا عايزه في الصيف اروح جيم كويس مش علشان اخس طبعا لاني جسمي رياضي بس عايزه اتابع تمارين لشد الجسم علشان ابقي فرنساوي فرنساوي ههههههههههههههههههه
مُساهمة في 28.11.10 22:04 من طرف hoba mohamed
انا هقول الاول النصايح الى الدكتور قالها ليا بالنسبه للمشكله بتاعتى دى

1/ شرب الميه كتير طول اليوم مع الحفاظ ع شرب كبيتين ميه ع الريق وكبيتين قبل كل وجبه

2/ مهملش فى اى وجبه لازم اكل ال3 وجبات بتوعى لانه كل وجبه فيها عناصر بتحرق السعرات الحراريه الى فى جسمى

3/ مبدلش الوجبات مع بعضها يعنى مثلا مينفعش ابدل وجبه غدا بوجبه عشا

4/ لو حزفت حاجه من مكونات الوجبه مينفعش ابدلها بحاجه غيرها

5/ اكل خس او خيار او جزر بين الوجبات لو حسيت بجوع بس بشرط يكون بعد ميعاد الوجبه بساعتين

6/ ليا 3 معالق سكر فى اليوم بس بشرط برده بين كل معلقه والتانيه 3 ساعات مينفعش اخدهم ورا بعض او مع بعض طبعا نقسمهم ع اليوم كله للشاى او القهوه

7/ منع شرب النسكافيه المزود بالمبيض او الكافى ميكس اشرب نسكافيه ساده

8/ امشى ع الاقل ساعه فى اليوم بليل او بالنهار المهم ساعه متواصله ومشى سريع مهم اوى خصوصا للجزء السفلى من الجسم

9 / ممنوع منعا باتا الاكل والنوم حتى لو واكله تفاحه لازم انام بعد الاكل بساعتين

10/ ممكن نبدل فى الغداا البيض واللحمه والتونه وربع الفرخه من الصدور ببعض يعنى يوم مفيش فراخ نجيب لحمه لو يوم مفيش لحمه نجيب تونه او بيض كده يعنى الاربعه زى بعض بس مبنفعش خالص نبدل السلطه بالخضار المسلوق لو مطلوب سلطه اكل سلطه لو خضار اكل خضار + اضافه اللمون او الخل مع الوجبات بيساعد ع حرق الدهون كمان

متهيالى يا بنات شروط الدكتور دى شروط سهله ونقدر عليها Very Happy

نيجى بقى للاسبوع الاول فى الرجيم

الفطار

موحد طول الاسبوع

كوب لبن خالى الدسم + معلقه شاى صغيره

اليوم الاول

* غدا / خضار مسلوق فى ميه + 1/2 رغيف عيش سن

* عشا / ثمرة تفاح او برتقال او جوافه او كمثرى

اليوم التانى

* غدا / سلطه خضرا + بيضه مسلوقه جيدا

* العشا / 1/2 رغيف عيش سن + جبن ابيض

اليوم التالت

* الغدا / خضار مسلوق + قطعه لحم مشوى او مسلوق

* العشا / ثمره تفاح او كمثرى او برتقال او جوافه

اليوم الرابع

* الغدا / 3 معالق اكل رز ابيض + سلطه خضرا

* العشا / ثمره تفاح او كمثرى او برتقال او جوافه + زبادى

اليوم الخامس

* الغدا / ربع فرخه صدور مسلوقه او مشويه + سلطه خضرا

* العشا / جبنه قريش + 1/2 رغيف عيش سن

اليوم السادس

* الغدا / سلطه خضرا + لحم مشوى

* العشا / ثمره تفاح او كمثرى او برتقال

اليوم السابع

* الغدا / 2 ثمره تفاح او برتقال او كمثرى

* العشا / سلطه خضرا + بيضه مسلوقه جيدا

وده خسيت عليه ال 3 كيلو ونص ومش حاسه باى مضاعفات عليا والله ومعدتى مرتاحه جدا ومفيش هبوط ولا اى حاجه

مُساهمة في 28.11.10 22:08 من طرف shimaa_elshreif
ربنا يكرمك ياقمر وتوصلى للوزن اللى انت عيزاه
مُساهمة في 28.11.10 22:24 من طرف roaa2010
ياللا يا جميل ربنا معاكي ويقويكي وتبقي زي القمر
وانتي اساسا قمر ومش محتاجة حاجه
مُساهمة في 29.11.10 0:27 من طرف مسلمه مسلمه
بالتوفيق ياقمر انما كمان زيك ربنا معانا ان شاء الله المهم تاخدى نيه انك تبقى بكدده مثال جميل للمسلمه المهتمه بنفسها فى كل شىء ربنا يحفظك ويحبك

باركولى وادعولى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 3 من اصل 7انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  الصفحة التالية