منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
شاطر
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
روان
مشرفه عامه
مشرفه عامه
رقم عضويتك : 2672
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طالبه جامعيه
25112010
ازيكم يا بنانيت

ملاحظه ان مشكله اسمرار الاماكن الحساسه شاغله ناس كتير

حبيت افيدكم افاده شامله للموضوع خليكو معايا

اولا مرهم البيتادين جميل اوي وهو لونه بني غامق ادهنى منه يوميا قبل النوم هايل للمناطق للحساسه واشطفيه لما تقومي من النوم انا كنت قرات ان واحده اشتريته معانا هنا وخايفه يكون مش الاصلي المهم مش عارفه اوصل للنص دا كان فين هو عموما الاصلي بس فيه عبوتين واحده حجم كبير والتاني صغير واحده ب3 والتانيه ب 8 الصوره معاكم

مرهم بيتادين يقضى على اسمرار المنطقة الحساسة نهائيا

تاني نوع معانا هو مرهم بتنوفيت
خدى بالك مرهم مش كريم
ادهنى منه يوميا قبل النوم هايل للمناطق للحساسه واشطفيه لما تقومي من النوم
الصوره معاكم

تالت نوع هو فولدكس فولديكس رائع جدا يستخدم لمدة شهر للمناطق التي بها اسمرار تدهنيه بالليل والصبح وهتبقي بيضاء بالاستمرار

وفيه كريم كريم رومكس السعر 37 جنيه مصري
صوره كريم ديرما وايت
صوره كريم مون لايت
دول من طبيبه صيدلانيه التلاته دول
اللينك اهه

كريمات تفتيح مكونة من مستخلصات طبيعيه

وفيه كريم تريتوسبوت tritospot
ب 6 جنيه مصري
بس ممكن مش يمشي مع كل الناس لانه قوي شويه هو حلو للركب والكوع وانتي بتستخدمي الكريم ده متتعرضيش للشمس وبعد ما الجلد يقشر تستخدمي كريم مرطب كينول سعره 9ج

اهم حاجه بقا يا بنات لازم قبل ما تحطي اي كريم من دا تكوني منظفه المنطقه كويس ويفضل بديتول ولو مش بتحبيه هاتي صابونه ديتول ونظفي بيها

يا رب اكون افادتكم بجد

روااااااااااااااااااان
مُشاطرة هذه المقالة على:Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking
تعاليق
تسلم ايدك هايل بجد بس كان ليا سؤال هو ينفع استخدم واحد من المراهم دى كده لوحدى من غير ما اسال دكتوره ؟ ولو ينفع ايه احسن نوع فيهم ؟
@سوسوحببتى كتب:شكرا لكل المجهود الهايل ده بس عايزه اعرف هل الاستعمال ما الخارج فقط يعنى ازا حدث ملامثه يكون خطر ارجو الرد

لا استخدام خارجي فقط حاولي ميلامسش الجلد الاحمر
@روزته كتب:الموضوع جامدا جدا ومهم لبنات كتير بجد تسلمي يا قمر بس انا عاوزه اعرف انا استعمل حجاجه واحده بس من الحاجات دي ولا كلهم ولا ايه

لا واحد منهم بس وافضلهم رومكس وبيتادين
بيتادين ده يستخدم للمناطق الحساسه والركب والاكواع ياريت الرد وكمان سمعت ان المراهك بتجيب امراض سرطانيه ده صحيح؟ ياريت حد يرد
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي