وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

اكلات مصريه ميه فى الميه( اكلات ستو وماما )

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4 ... 13 ... 23  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
04112010
مُساهمةاكلات مصريه ميه فى الميه( اكلات ستو وماما )

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ازيكوا يا احلى بنات

انا جايبلكوا فكره يارب تعجبكوا ويبقى فيها تفاعل لان اهم حاجه فى الموضوع ده التفاعل

احنا طبعا فى اكلات كتير بتاعه زمان الى ماما وستو بيعملوها وللاسف الايام دى راحت عليها وبننساها وحل مكانها غالبا الاكلات السريعه +هيبقى فى موسوعه لاشهر طرق طهى السمك المصرى
انا بقى هاخد رايكوا فى حاجتين هيمشى ع اساسها الموضوع
1/لو مثلا اى اميره تدخل تطلب اكله معينه ومش عارفه ايه طريقه عمايلها ( اكله طبعا من بتوع زمان البلدى )
2/ لو عاوزينى انا الى انزل الاكلات كلها من غير ما حد يطلب فانا مش عارفه ايه اكتر حاجه يريحكوا
انا عاوزاكوا تردوا عليا سواء عجبتكوا الفكره او لا وتقوليلى رايكوا انهو حل من الاتنين الى هيبقى كويس
اتمنى الاهتمام والرد يا بنوتات

I love you I love you I love you I love you I love you I love you :
كاتب الموضوع : hoba mohamed
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

اكلات مصريه ميه فى الميه( اكلات ستو وماما ) :: تعاليق

حلو الحكايه دى ومن رأى تنزلى اكلات قديمه او غريبه يعنى لو اكله جديده بس محدش يعرفها ناخد فكرة عنها
سمك الفيلية المشوى

المقادير:

1ك سمك فيليه
عصير 3 ليمونات
2معلقه كبيره توم مدقوق
ملح
معلقه كبيره كمون
معلقه كبيره شطه/حسب الرغبه
معلقه صغيره قرفه / حسب الرغبه
قليل من نعناع مقطع
فحمه لريحه الشوى
قليل من زيت

الطريقة:

- يتبل السمك بالملح و اللمون و باقى التتبيله ونسيبه ساعتين .
-نحط الزيت لغايه ما يسخن ونحط السمك واحده ورا واحده لغايه ما يتغير لونه ونقلب كل شويه لغايه ما ياخد لون التحمير
- نحط الفحمه فى وسط السمك و نطفى النار ونسيب فيه الفحمه ونغطيه لغايه ما تاخد الريحه الحلوه للشوى ونقدمه ونزينه بورق البقدونس وشرايح اللمون
@كليوباترا كتب:
الله تحفه يا بنات كشك الماز اللى بيجى فى افلام زمان ده كشك عادى ولا ايه وعايزين شركسيه اكلات البشوات بقا بجد هدور يمكن القى الاسامى ديه تحفه يا هوبا افكارك حلوه جدااااااااااااااااا
شهاده اعتز بيها يا كوكى والله نورتينى يا قمر والله
حاااااضر هنزل كل الاكلات الى تحبيها انتى تؤمرى I love you I love you
موضوع جامممممد وجوعتوني اصلا هههههههه الكشك الالمز كشك عادي ياكليوباترا انا بعملة كتير بس لازم شربة دسمة شوية
اه صح الأكلات بتاعة البشوات كشك الماظ هتجنن عليه
والشركسية عايزة اعرف الحاجات دي بتتعمل ازاي
وياريت كمان طريقة البصارة
انا عارفة الحاجات دي انا بصراحة مش بنعملها في البيت
بس نفسي اعرف طريقتها Smile

اكلات مصريه ميه فى الميه( اكلات ستو وماما )

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 3 من اصل 23انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4 ... 13 ... 23  الصفحة التالية