منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم

عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى

منتدى وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره والشعر والجسم والعروسه

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  اعلن معنااعلن معنا  
شاطر | 

وصفه مفيييييش اسهل منها للتخلص من تشققات القدمين

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
hoba mohamed
اميره خياليه
اميره خياليه

رقم عضويتك : 8504
الاوسمه:

العمل/الترفيه: النت/التطريز/الطبخ/القراءه

21102010
مُساهمةوصفه مفيييييش اسهل منها للتخلص من تشققات القدمين

السلام عليكم ورحمه الله
انا هقولكم ع وصفه سهله اوى ومش محتاج مجهود كبير وبيبان مفعولها من اول مره انا طبعا هقولكوا كان حال كعوبى مؤسف جداااااااا انتوا عارفين الصيف بقى والصنادل بتبهدل كعب الرجل وكانت عامله قشره وكانت عليها جلد ميت كتيروكانت بتخربشنى اما تنشف كنت بصراحه حزينه ع رجلى بس الوقت الحمدلله بقت ناعمه جداااااااااااااا وكل الى عملته حاجه سهله اوى اجيب المكونات دى
اجيب المكونات دى : فازلين طبى _ مبرد اقدام _ كيسين تلاجه _ شرااااب
اقولكوا بقى الطريقه الصحيحه الى وصلت رجلى للنعوميه دى
قبل النوم .. اولا غسلت رجلى جامد بحجر خفاف عشان لو فيها تراب ولا حاجه فى التشققات ونشفتها جدا وقعدت حوالى ساعه عشان يكون جلدى نشف جدا لانى مش عاوزه اقدامى رطبه فى ناس تقول تستخدم مبرد الاقدام بعد ما نغسل اقدامنا بميه دافيه عشان سهل برد الجلد الميت لا طبعا كلام غلط احنا عاوزين الكعوب تكون ناشفه جدا عشان اما نبرد الجلد الميت بينزل زى البودره كده وبيتشال كله لكن لو الكعب رطب الجلد الميت ممكن يتشد ويألمك او يتمايل مع حركه المبرد لكن مش هيتشال صدقونى لانى مجربه المهم بعد ما ببرد الكعب كويس جدا وبحس انها نعمت اوى بردت صوابع رجلى بالمره نعومه بنعومه بقى Very Happy بس بالجهه التانيه الناعمه بتاعه المبرد لانها حساسه شويه عن الكعب ورحت غسلت رجلى بميه دافيه جدا ودهنت قدمى كلها بفازلين ومكتراه شويه يعنى تحسوا انها بقت دهنيه اوى وبعدين البس اكياس تلاجه فى رجلى الى هى بتاعه اللبن عشان تعرفوها بلاش شراب قطنى على الجلد ع طول عشان ميتشربش الفازلين الكيس هيخلى القدم محتفظه بالفازلين لحد الصبح رجلى بس الى هتستفاد بالفازلين مش الشراب Very Happy واقوم لابسه فوق الكيس الشراب عشان يمسك الاكياس ومش تتزحلق وامااصحى من النوم بغسل رجلى بصابونه جلسرين او اى صابونه مرطبه بلاش الصابون العادى لانه فيه صودا مؤذيه للبشره وانتوا طبعا عارفين الاضرار
وقتها بقى بلاقى رجلى ناااااااااااااااااااااااااعمه اووووووووووووووى والله زى الحرير
بس اقلكوا حاجه مهمه كرروا العمليه دى لمده اسبوع بسسسسسس هى اه بتبان مفعولها من اول مره بس عشان يبقى اتعالجت تماما من التشققات وبعدها بقى حافظوا على اقدامكوا بدهان فازلين قبل ما تناموا بسييييييط اوى كمرطب ليلى بس
عمر التشققات ما هتعرف طريق كعبكوا تانى ابداااااااااااا

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
I love you اتمنالكوا التوفيق

الموضوعالأصلي : وصفه مفيييييش اسهل منها للتخلص من تشققات القدمين // المصدر : منتدي وصفات كليوباترا // الكاتب: hoba mohamed
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

وصفه مفيييييش اسهل منها للتخلص من تشققات القدمين :: تعاليق

رد: وصفه مفيييييش اسهل منها للتخلص من تشققات القدمين
مُساهمة في الخميس نوفمبر 04, 2010 12:01 am من طرف hoba mohamed
oshi410 كتب:
تسلم ايدك يا قمر بجد حلوة وسهلة جدا

مرسى ع مرورك يا قمر بالتوفيق باذن الله I love you
مُساهمة في الخميس نوفمبر 04, 2010 12:05 am من طرف hoba mohamed
a.l.y.a.a كتب:
انا جربتها وهى فعلا جميله جدااااااااااا
الحمدلله يا قمر انها فادتك بالتوفيق يارب ديما وكويس انك جربتيها وقولتى تجريتك جزاكى الله كل خير I love you
مُساهمة في الخميس نوفمبر 04, 2010 12:07 am من طرف hoba mohamed
samaka كتب:
جميـــــــــلة اوي الفكرة دي
مرسى يا قمر ع مرورك الجميل يارب تفيدك وبالتوفيق باذن الله I love you
مُساهمة في الخميس نوفمبر 04, 2010 2:22 am من طرف hoba mohamed
منتهي العشق كتب:
جميل يا قمر تسلم ايدك
حالا هحطه في الدليل بتاع القسم
مرسى يا روان ع مرورك الجميل يا قمر نورتينى بجد وشكرا كتير ع الدليل

عدل سابقا من قبل hoba mohamed في الخميس مارس 10, 2011 1:03 pm عدل 1 مرات
مُساهمة في الخميس نوفمبر 04, 2010 10:14 am من طرف كنزي جمال
الله يكرمك يا اختي مشكورة كتيرررررررررررررررررررررررر
مُساهمة في الخميس نوفمبر 04, 2010 11:49 am من طرف malieka.leo
وصفه جميله قوى تسلم ايديك
مُساهمة في الخميس نوفمبر 04, 2010 1:04 pm من طرف hoba mohamed
مرسى ع مروركم يا بنات نورتونى بجد ويارب تفيدكم بالتوفيق ان شاء الله I love you
مُساهمة في الجمعة نوفمبر 12, 2010 1:44 am من طرف soka
والله الفازلين ده تحفه للبشره والشفايف انا بعمل رجلى بفازلين بس انا لسه مبداتش ابردهم بس المشكله ان كعب رجلى بقت جلدها تخلين اعمل ايه ومش عايزه اتعود ع الحجر من دلوقتى وقولولى وكمان عندى مشكله عندى اماكن غامقه فىجسمى وعايزه حل وانا دورت كتير وقالوا ع زيت زيتون وحاجات كتيرودى متنفعشى ارجوكوا افيدونى :?: :cry:
مُساهمة في الإثنين نوفمبر 15, 2010 8:14 pm من طرف hoba mohamed
soka كتب:
والله الفازلين ده تحفه للبشره والشفايف انا بعمل رجلى بفازلين بس انا لسه مبداتش ابردهم بس المشكله ان كعب رجلى بقت جلدها تخلين اعمل ايه ومش عايزه اتعود ع الحجر من دلوقتى وقولولى وكمان عندى مشكله عندى اماكن غامقه فىجسمى وعايزه حل وانا دورت كتير وقالوا ع زيت زيتون وحاجات كتيرودى متنفعشى ارجوكوا افيدونى :?: :cry:

ماهو ان شاء الله اما تبرديهم مره فى مره الجلد الميت التخين ده كله هيتشال باذن الله منا رجلى كانت كده بس اعملى انتى الطريقه دى مادام مشكلتك اكبر كده خليها كل يوم مستمره وبجد خلال اسبوع كعوبك هتبقى تمام انا كان جلدى ناشف وتخين جابت نتيجه من اول مره بس عاوزه استمرار للاسبوع عشان تروق نهائى والحجر بينضف بس مش بيعالج الكعب بالتوفيق يارب

وبالنسبه للاماكن الغامقه الى فى جسمك المنتدى ده فى وصفات روعه بجد وبتجيب نتيجه وفى ملح الحليب ده حلو اوى للاماكن الغامقه فى الجسم وهتلاقى طرق استخدامه الصحيحه فى المنتدى ده برده وبالتوفيق يارب باذن الله

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
مُساهمة في الإثنين نوفمبر 15, 2010 9:04 pm من طرف sweetmannga
7alwa awi tslm edk ya 2mar

وصفه مفيييييش اسهل منها للتخلص من تشققات القدمين

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 4 من اصل 6انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6  الصفحة التالية