منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا


سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
شاطر
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
reem remah
اميره جديده
اميره جديده
رقم عضويتك : 43378
عدد المساهمات : 13
الاوسمه :
12052013
م

ازيك يا كليوباترا انت وهى عاملين ايه ؟؟!!!!!!! مبسوطين ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟ يارب يكون اه ويبسطكوا على طول يا رب
احب اعرفكم بنفسى انا ريم ممكن تدلعونى على فكرة وتقولولى ريمو او ميما
غلسه انا ورغاية معلش بس حابة نبقى اصحااب وناخد على بعض كده

المهم يابنات انا جايبلكم النهاردة بقى موضوع يجنن وهيعجبكوا ان شاء الله

موضوعنا يا بنات هو الاكل البيتى دلوقتى هقولكوا على مشروعى

زهقتى من أكل المطاعم …
عايزة تغيرى طعم ألاكل اللي انت بتعمليه ...
… نفسك في أكلة جامدة
يبقي لازم تجربى اكلنا...

مشروعى اسمه أكل بيتى 3R CookHome

ثري آر كوك هووم ده مش مطعم ده أكل بيتي معمول في بيت مصري و بنوصلهولك لحد عندك بسرعة جدا ..
طيب هتسأليني تقوليلي انا ليه هجيب من عندكم هقولك علشان احنا بنقدم أكل نضيف , صحي و طعم يجنن ليكى و لأطفالك ، لأ ومش بس كده ده بقدملك الاكل كله طازة بطازة علشان كده لازم تطلبيه قبلها بيومين ولو عزومة 4 او 5 ايام علشان بشتريلك الحاجة واجهزلك اكلك بالطلب يعنى معنديش حاجة اسمها اكل متخزن فى الفريزر واطلع منه اعمل كله طازة وصابح.

بصوا يا قمرات احب الاول اعرفكم بتاريخ 3R CookHome احنا ابتدينا سنه 2008 على الفيس بوك و كبرنا الحمد لله و اسضافونا فى برنامج طعم البيوت على القناة الاولى ، وصورت معانا مجلة الشباب التابعة لجريدة الاهرام مع الصحفيه شيماء ممدوح ، وكمان برنامج عز الشباب على روتانا مصرية.

كل ده انا برغى ومحدش عرف برده احنا ايه الاكلات اللى بنقدمها

هقولكوا يا احلى اميرات احنا بنعمل كل حاجة من الابرة للصاروخ يعنى بنعملك من اول الفول لحد الخرفان والحمد لله

كمان بنعمل اكلات دايت و اكلات صيامى

لأ وايه عندنا خدمة اعمل طبقك بنفسك يعنى لو عاوزة اكلة مش موجوده فى المنيو عندنا هتقوليلى ايه اللى انت عاوزاه وبالطريقة اللى بتحبيها ونعملهالك ونوصلهالك لحد البيت

والمفاجأة بقى اننا بنقدم دورات فى تعليم فن الطبخ مكونة من 2 مستوى المستوى الاول ( مبدتئين ) وده لكل البنات اللى مش بيتعرف تطبخ ونفسها تدخل مطبخ وبيبقى 4 محاضرات كل محاضرة ساعتين قابله للزياده حسب مدة الطبخة وبتتعلمى فيه الاكلات السهلة والسريعة اللى ممكن تعمليها وتساعدى بيها مامتك او تعمليها لاخواتك واصحابك وده سعره 400 جنية

المستوى الثانى ( محترفين ) وده بقى للستات اللى عاوزة تكون لهلوبة فى بيتها و تظبط جوزها وعلى رأى المثل الطريق لقلب الراجل معدته ده بقى للستات اللى عاوزة توصل لقلب جوزها واللى عاوزة تعزم جارتها اللى مبتعرفش تطبخ ههههههه دى بقى بيبقى بتتعلمى فيها الاكلات الصعبة والدسمه بتاعت العزومات وبردوا مدته 3 ساعات قابله للزياده حسب مدة الطبخة وده سعره 500 جنية
و اللى بيشترك فى المستويان مع بعد بياخد محاضرتين هدية

اكلنا فى عروض وفى حاجات كتيير ومفاجات كتيير وبنعمل انظمة اشتراك يعنى لو عملتى معانا 1000 نقطة بتاخدى هدايا وده بيتحسب على كل جنية نقطة وده طبعا بيتجمعلك كل ما بتعملى اوردر .




كمان احنا بنعمل بوفيهات الافراح والحفلات واعياد االميلاد يعنى لو عندك مناسبة هنشرفك قدام معازيمك
دلوقتى بقى نوصل للمنيو والصور

ريش لحم انتركوت بقري مستوي - صنية

السعر 90 جم
الوزن 1000 جرام
قطع من اللحم الانتركوت المتبل بالبصل والتوابل ويقدم مع الارز الابيض وحلقات الطماطم


ريش لحم بتلو - مسلوقة ، صنية

السعر 110 جم
الوزن 1000 جرام
ريش اللحم البتلو تقدم مسلوقة او فى صنية او مقلية مع المكرونة البيضاء


شاورمة دجاج

السعر 30 جم
الوزن 500 جرام
قطع من الفراخ المتبل بالصلصة الفرنسية تقدم مع سلطة الطحينة


دجاج مشوي علي الفحم

السعر 45 جم
الوزن 1200 جرام
فرخة مشوية على الفحم تقدم مع سلطة خضراء



دجاج محشي - رز ، افريك

السعر 50 جم
الوزن 1500 جرام
فرخة محمرة محشية بالارز او الفريك تقدم مع سلطة خضراء
[/img][/img]


بط محمر

السعر 40 جم
الوزن 1000 جرام
بط محمر يقدم مع طاجن من الأرز المعمر


حمام محشي - ارز ، فريك

السعر 60 جم
الوزن جوز
حمام محشى محمر مع سلطة خضراء أو على طريقة كوك هووم
[img]

ديك رومي - محمر ، محشي

السعر 50 جم
الوزن 1000 جرام
ديك محمر يقدم مع الارز بالكبد والكلاوى أو ديك محشى يقدم مع الخضار السوتية



كبدة اسكندراني

السعر 45 جم
الوزن 1000 جرام
كبدة اسكندرانى بالفلفل الاخضر الحار تقدم مع سلطة الطحينة



بيتزا كوك هووم - اسبشيل

السعر 50 جم
الحجم 4 فرد
بيتزا كوك هوم بالتشكيلة العجيبة



ممبار بقرى

السعر 20 جم
الوزن 500 جرام
ممبار محمر مع البقدونس يقدم مع السلطة الخضراء


لحمة راس

السعر 50 جم
الوزن 1000 جرام
لحم راس محمر بالبقدونس يقدم مع فتة الثوم والخل



بطاطس بالفراخ

السعر 50 جم
الوزن 4 فرد
صنية فراخ مع مكعبات البطاطس تقدم مع الأرز الابيض


مكرونة بشاميل بالموتزاريلا

السعر 55 جم
الوزن 4 فرد
مكرونة فى الفرن بالبشاميل والموتزاريلا الرائعة وتقدم مع سلطة خضراء


مكرونة نيجرسكو

السعر 60 جم
الوزن 4 فرد
مكرونة فى الفرن بالبشاميل وقطع الدجاج والجبن الرومى المبشور وتقدم مع سلطة خضراء


تشيز كيك

السعر 50 جم
الوزن 6 فرد
تشيز كيك اللذيذة المحلاه بالفواكه او الشيكولاتة او الكراميل



ترايفل

السعر 15 جم
الوزن 2 فرد
كاس من البسكوت والكاسترد والجيلى وحبات الفراولة الرائعة



كابوريا - مسلوق ، مشوي

السعر 65 جم
الوزن 1000 جرام
كابوريا مسلوقة او مشوية تقدم مع الأرز بالبهارات والقرفة
[img] [/img]


جمبري - مسلوق ، مشوي

السعر 120 جم
الوزن 1000 جرام
جمبرى مسلوق او مشوى يقدم مع الأرز الأبيض


ولسه يا بنات عروضنا واصنافنا كتيييييييييييييييير اوى لو عاوزة تعرفى اكتر عن الاصناف والعروض والاسعار كلمينى او راسلينى على الخاص هنا وانا تحت امرك

لو عاوزة تعرفى معلومات عن عرض الاسماك الجامد كلمينى واحجزى معايا

ومتنسيش تانى اهو
كل بياناتي في توقيعي
يالا يا بنات مستنيا ردودكم وارائكم ودعواتكم ليا بالتوفيق انا ومامتى واختى ويكرمنا ويشفينا يا رب :
مُشاطرة هذه المقالة على:Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking
تعاليق
avatar
في 12.05.13 22:41كليوباترا
روعه يا بطوط بس هنقل معلوماتك في التوقيع وهنزلك الموضوع علي الفيس ربنا يوفقك يارب
في 12.05.13 23:04reem remah
شكرا يا كليوباترا يا قمر ربنا يخليكى Smile تسلم ايديكي
avatar
في 13.05.13 16:17oshi410
تسلم ايدك يا ريمو يا قمر


دمك شربات والله
في 14.05.13 7:56reem remah
نسلمى يا Oshi انت اللى زى العسل ربنا يكرمك يا رب :*
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى