وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
منتدي وصفات كليوباترا

أهلا وسهلا بك إلى وصفات كليوباترا .
أهلا وسهلا بك ضيفنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، وفي حال رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

لكل الي عاوزة نخس وتمشي على نظام غذائي صح طول عمرها

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
05032010
مُساهمةلكل الي عاوزة نخس وتمشي على نظام غذائي صح طول عمرها

حفاظا على كل واحده مش تخينة من عيون الناس التخينة ههههههه
انا عملتلكم الموضوع ده

كل واحده عاوزة تمشي على نظام غذائي صح تدخل هنا وتكتب سنها ووزنها وطولها وان شاء الله هعملكم انظمة غذائيه نمشي عليها كلنا
منها عشان مش نتخن ونحافظ على رشاقة جسمنا
ومنها عشان نتجنب أمراض كتير احنا في غنى عنها
مستنيه ردودكم كلكم
وده الجروب بتاعي هيفيدكم جدا في الموضوع ده
ازاي ناكل صح
www.omanls.net/m/WORD%20FILES/afatoor.doc
كاتب الموضوع : ????
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

لكل الي عاوزة نخس وتمشي على نظام غذائي صح طول عمرها :: تعاليق

@ملكة زمانى كتب:
موضوعك جميل اوى بجد بس متخصصة فى اوزان معينة ولا جميع الاوزان اصل انا معدية اوى وخايفه اقولك تتخضى من الوزن بتاعى على العموم انا هقولك انا عندى 26 سنة او 27 قريب وزنى بقا 135 وطولى 160 هتتخضى انا عارفه

طيب انتي ليه سيبتي نفسك لحد ما وصلتي كده
معلش هتعبك معايا شويه بئا
عاوزه منك تقوليلي بتاكلي ايه بالظبط
تكتبيلي كل الي بتاكليه وبالكميات خلال اسبوع من الاخر نمشي اسبوع بورقه وقلم اي حاجه حتى لو كبايه ميه تكتبيها ومعلقه السكر والملح وكله
@ملكة زمانى كتب:
انا هقولك الفطار مثلا معظمة جبنة والشاى او الشاى بلبن
فى الغدا اكلى رز والخضار واللحمة محشى كده يعنى
العشا ممكن اتعشى زى الفطار وومكن متعشاش ولو فى محشى ممكن اتعشى بيه عادى ههههههههه
الكميات انا بشوفها مش كتير اوى يعنى مثلا ممكن افطر رغيف عيش والعشا زية الغدا طبق رز كده
بس

بصي يا ستي اول حاجه لازم تقللي النشويات جدا وتمنعي الحلويات خالص
والمحشي ده ابعدي عنه شويتين ومتتعشيش لابمحشي ولا طبيخ خالص
ومتاخديش على العشا غير فاكهه بس وكذلك بين الوجبات
الغدا لازم يكون فيه شوربه وسلطه دول اساسي وتاخدي البروتين بتاعك عادي يعني لو بتاكي ربع فرخه كليها عادي والرز تاخدي منه معلقين بس والمكروته 5 معالق والمحشي لو موجود يبئا 5 صوابع منه في اليوم كله
@اسماء محمد كتب:
انا اسمى الاول اسماء خريجة طب بيطرى السنة الى فاتت ودة اول مرة اشارك فى المنتدى انا طولى 163 ووزنى 70 ممكن تتريقوا وتقولوا انى مش تخينة وكدة بس انا عايزة انزل لحد 60 واهم حاجة انى اثبت بس مش عارفة ازاى وخايفى لما اتجوز وكدة اتخن جامد لان معظمنا بنزيد فى الوزن بعد الجواز بسبب الهرمونات وكدة ف انا عايزة اعلم نفسى انى افضل ثابتة

متقلقيش حلها بسيط ان شاء الله
اول حاجه لازم تمشي كتير توزدي حركتك ويزود نشاطك
تاني حاجه اي نشويات بتاكليها خليها نص الكميه بس
يعني طبق الارز لو بتحطي فيه 10 معالق خليهم 5 بس وهكذا على كل النشويات والسكريات والحلويات
لو بتشربي العصير بسكر كتير قليلي السكر شويه
وحاولي تاكلي فاكهه كتير جدا
@eman saad كتب:
بصي يا شوشو انا عمري 18 ووزني 70 وطولي 160بس مشكلتي ان السمنه عني موضعيه في منطقه البطن والارداف ونفسي اخس باي طريقه بجد

بصي يا ستي انا لسه قايله الموضوع ده
الحل يا ستي مشايه وتمشي عليها كل يوم ساعه وتقللي النشويات وتاكلي سلطه وتشربي عصير بعد المشي ومش تاكلي اي حاجه قبل ولا بعد المشي بساعه
@اميره العشق كتب:
انا ياحتشبسوت عمرى 29 وطولى 158 ووزنى 77 وعندى منطقه الارداف والجوانب تخينه وعندى بطن فظيعه اجاراك الله وعندى كمان ترهل جامد بالثدى قوليلى اعمل ايه لاحسن انا اتعقدت جوزى بيقولى انت تخينه

بصي يا ستي لازم لازم تقللي النشويات خالص يعني اقل من النص كمان
والعبي رياضه كتير
وكلي قبل الغدا على طول طبق سلطه واشربي شوربه وبعدين لكا تبدائي تاكلي خدي البروتين وبعده النشويات وطبعا الاكل من غير دهون خالص

لكل الي عاوزة نخس وتمشي على نظام غذائي صح طول عمرها

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 6 من اصل 9انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  الصفحة التالية