منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
شاطر
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
ام يوسف
اميره ماسيه
اميره  ماسيه
رقم عضويتك : 50
الاوسمه :
30102012

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخواتى الحبيبات لم اتى اليوم لاناقشكن فى موضوع حب الزوجه لحماتها او كيفيه معاملتها لها فقد سبق طرح الموضوع كثيرا
ولكن ما يشغلنى الان ورأيته من فتيات وزوجات

انى قابلت الكثيرات وقالت عمرى ما انادى حماتى بماما فماهى امى وما لدى الا ام واحده تعبت فى ترتبيتى كيف اعطيها لقب بذلت امى فيه عمره كله ممكن اقول لها طنط او نينه او حماتى او حجه او ام فلان او قد اناديها باسمها ولكن لن اقول لها امى مهما حدث ورأيتهم متشبسات بموقفهن ومستغربات جدا ممن تنادى حماتها بماما فتقول انا لا ابغضها واحبها ولكن هذا مبدأ ولن اغيره

والان

هل انتى مع تلك الفتاه ام ضدها فى الرأى ؟

هل تنادى حماتك بماما؟وان كان لا فبما تناديها ؟

هل هى فعلا مثل امك ؟

هل هذا تعتبريه نفاق اوكذب منكى ؟

اتشعرين بالكلمه وانتى تقوليها؟

انتظر مشاركاتكم البنائه وارائكم حبيباتى
مُشاطرة هذه المقالة على:Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

تعاليق

هو فعلا على حسب معاملة الحماه لزوجة الابن بس اثرضوا انها متقلبة المزاج يعنى لما تكون حلوة معايا اقول ماما ولما تبقى وحشة تبقي ام الغوله هههههههههه انا عن نفسى تقولها من بابا المجامله لزوجى لانها هى امه وتعبت فيه وانا اخدته على الجاهز زى ماقالت قمرايه فلازم احسسها بامومتها اكتر وعشان خاطر زوجى لكن لما تقلب تبقى الحاجة ولو انى مش بقدر اعمل كده عشان ما ازعلش امى انا لان لوقولت الحاجة هيقول لامى نفس الكلمة صدقونة يا بنات بتفرق كتيييييير انا ام وعندى الاحساس ده وعندهم حق الحموات يبقوا متضايين من زوجة الابن او زوج البنت بس اللى يعرف ان دى سنة الحياه هيرتاحوا لانهم كانوا كده فى يوم من الايام بس سا عتها بتنسى وانا عن نفسى ان شاء الله هاعامل زوجة ابنى زى بنتى بالظبط وزوج ابنى زى ابنى وده احسن حاجة وربنا يهدى الجميع يااااااااااارب
اها هي مهما كانت كويسة مش هتبقى معاكي زي مامتك فانا مش بحب ماما دي خالص وارد انك تزعلي منها تقولي لمامتك او اختك ترجعي تقوليلها يا ماما بصراحة بحس انه نفاق ومهما ان كانت العلاقة بينكم لازم بيبقى في مواقف بتجرحك بالذات لو في نفس البيت
انا عن نفسي لحد دلوقتي ماشوفتش حما قرشانة و من النوع اللي يتقال لها ام الغولة
جدتي ام بابا و جدتي ام ماما الاتنين كانوا زي البلسم
بابا عمره ما حس انها حماته وكذلك ماما
يعني شفت ف حياتي الحما البلسم و شفت الحما السلبية اللي مالهاش اي دور ف اي حاجة
نفسي اقابل زي جدتي بصراحة
اه فعلا جداتنا كانوا كويسين خالص
ولما الجدات كانو كويسين
امال حموات اليومين دول مالهم قالبين علي ماري منيب ليييييييييييييييييه بقي
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي