وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

هااام جدآآآآا لكل الأعضاء لا تفوتو الفرصة عليكم إدخلوا NOW

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
29082010
مُساهمةهااام جدآآآآا لكل الأعضاء لا تفوتو الفرصة عليكم إدخلوا NOW

أنا صراحة جد مسرورة لاني موجودة في هاد المنتدى و ألقيت نضرة تقريبا على كل المواضيع بجد ما خليتو شيء نتكلم فيه هذا لي سببلي حيرة كبيرة ف إيش ممكن أفيدكم فيه و لهذا أنا حطيت هذا لإعلان ليلي عندو أي مشكلة مهما كانت كبيرة أو حتى إستفسار يخليه كرد على هذا المقال و أنا راح أساعدكم و شكرا Smile
كاتب الموضوع : angela
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

هااام جدآآآآا لكل الأعضاء لا تفوتو الفرصة عليكم إدخلوا NOW :: تعاليق

شكرا لمساعدتك..انا لما بعمل سويت..بيبقى فى رجلى مكان كل شعره زى نقطه بنى بس مش بتبقى بارزة..الموضوع دا بيخلى رجلى شكلها مش صافى
أختي نور محمد عبد سلام طبعا كيف تقولها بل مصري إذنك معاكي إحنا هنا عشان نتعلم من بعضنا ;)
حبيبتي كيلوباترا أسفة عشان تأخرت ف ل إجابة عشان أنا كنت مشغولة شوي طبعا الحمام المغربي مشهور و كل واحد بيخترع طريقة لوحده و يضيف مكونات ملهاش لازمة أنا بنفسي المغربية و معرفش عنها حاجة  حقيقي دي سخافات و زيادة ف مصاريف و بس المهم أنا عايزاك تعرفي إنك لو حقيقي عايزة يجيب معاك نتيجة لاااازم تخليه عادتك إلي تعمليها كل أسبوع هذا هو سر الحمام المغربي و ألحين راح أخذك معي عشان نتحمم أوكيه أول شي إحنا بالمغرب عندنا أماكن بنسميها الحمام البلدي المهم بتكون فيها رطوبة و حرارة عالية مثل السونا إنتي راح تعوضها بالحمام إلي ف بيتك أهم شي تخليه يحمي كتير بفضل الماء ساخن عشان هذا شي يساهم في فتح المسام و تجهيز البشرة لتقشير و أفضل إنك تنقع جسمك كل ف لماء ١٥دقيقة و بعدين تخرجين من الماء و تاخدي صابون المغربي + شوية حناء بودرة أمزجيهم و حطيهم على كامل جسمك مع دهن و تدليك و خليهم ١٠ دقيقة و ماتخافي أبدا من الحناء يطلع لونها أنا دايما بعملها و يمكن إنك تحذفها إذا كنت خايفة... بعد ماتخلص دهن صابون و تخليه ١٠ دقيقة اشطفي جسمك جيدا و ابدئي بفركو بي الليفة المغربية و مهم إنها تكون خشنة عشان تقدر تشيل كل البشرة الميتة و الأوساخ و استعيني ب أختك أوأمك لفرك ضهرك ما تنسيه هادي كل القصة و في شي كمان بنحطو على شعرنا لما بنكون بنستحما إسمو الغاسول و هو زي طين الأخضر يكون يابس نحط عليه شوي ماء و نخليه ل يصير عجين و نحط زي الماسك على شعرنا و هو يضيف لمعة لشعر و يعطيه حيوية و يساعد على إن يخلي شكلو نضيف أطول مدة تلاقيه عند العطار إسموالغاسول المغربي أو الطمي بالمصرية و هذا شكلو بلأسفل و أتمنى إني أكون أفدتك (هذا هو الحمام المغربي بسيط و بدون إضافة )
noudy هادي حبيبتي الطريقة لي أستعملها شخصيا لما بشيل الشعر ب سويت أنا أمرر قطعة ليمون هي بتسبب حرقة بس بعدين بتروح... ليمون بيساعد على تبييض البشرة و على تفادي هاديك النقاط سمراء و أيضا ممكن تبليليي قطعة قطن بماء الورد و تمريرها على رجليك من حين إلى آخر و راح تشوفي الفرق
مرسى يا جميلة على الفكرة الحلوة
[b]

هااام جدآآآآا لكل الأعضاء لا تفوتو الفرصة عليكم إدخلوا NOW

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 3 من اصل 4انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية