وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

هااام جدآآآآا لكل الأعضاء لا تفوتو الفرصة عليكم إدخلوا NOW

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
29082010
مُساهمةهااام جدآآآآا لكل الأعضاء لا تفوتو الفرصة عليكم إدخلوا NOW

أنا صراحة جد مسرورة لاني موجودة في هاد المنتدى و ألقيت نضرة تقريبا على كل المواضيع بجد ما خليتو شيء نتكلم فيه هذا لي سببلي حيرة كبيرة ف إيش ممكن أفيدكم فيه و لهذا أنا حطيت هذا لإعلان ليلي عندو أي مشكلة مهما كانت كبيرة أو حتى إستفسار يخليه كرد على هذا المقال و أنا راح أساعدكم و شكرا Smile
كاتب الموضوع : angela
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

هااام جدآآآآا لكل الأعضاء لا تفوتو الفرصة عليكم إدخلوا NOW :: تعاليق

فكره حلوه جدا تسلم ايديكى
شكرا جدا لعرض مساعدتك وبصراحة انا عندي مشكلة وعرضها هنا وهما قالولي الحل وجابت نتيجة معايا بنسبة 50% وبصراحة كتر خيرهم والله ف انا قولت اعرضها تاني زيادة الخير Smile) والاقي نتيجة اكبر ان شاء الله...المشكلة بشرتي دهنية جدا لما بحط ميكك اب بيسيح ويسود وشي وجربت ماركات كتير بس مش جابت نتيجة وعرفت اني لازم احط مرطب قبل كريم الاساس فلما بحطه(اولاي او دوف) بيعرق وشي جدااا وبيمسح كريم الاساس وناس قالتلي مش تحطي كريم اساس وحطي بودرة مائية فانا لو مش حطيت كريم اساس البودر مش حتثبت وحيكون زي اني مش حاطة حاجة خالص ولو حطيت بودرة مائية حيكون ظاهر اوي اني حاطة حاجةومش حيكون طبيعي وانا مش بحب كده...ف انا مش عارفة اعمل ايه واثبت الميك اب ازاي علما اني جربت كل الطرق الطبيعية اللي تثبت الميك اب قبل ما احطه ولا نتيجة.....وشكراااااا
أنا عندي لك حل رهيب و هو عبارة عن البيـــــــس قاعدة الاساس ،أو الاساس التمهيدي
فوائده :
‎1-يغني عن الكريم المرطب إللي تستعمله ألحين ويعطي تغطية خفيفة للبشرة
2ـ يشكل طبقه عازله بين البشره والأساس وبالغالب يحتوي على مرشحات شمسيه ( نسبة وقايه من أشعة الشمس )
3ـ يصحح البشره او بالاحرى يمنحها السحنه المطلوبه ، سواء كان المرغوب اضاءه ، او اخفاء الاحمرار او البهتان . أو حتى تحكم بدهون البشره إللي هي مشكلتك زي ما قلت و طريقة استخدامه :
يستخدم بعد تنظيف الوجه أو بعض ما تعملي ب نصائح إللي قالولك عنها لبشرتك ويدهن مثل الكريم والافضل تجنب منطقة العين .ويترك خمس دقائق قبل نشر الساس . ويمكن استخدامه لوحده يعطي تغطيه خفيفه ومشرقه خاصه في الصباح وممكن ايضا الاكتفاء بنثر البودره السائبه بعده لمظهر نهاري مشرق و مش مبالغ فيه زي ما تحبي أتمنى إني أفدتك
و هو أيضا معروف ب اسم التينتد موسشترايزر tinted moisturizer
، البريمر primer ، الكريم المصحح ، كريم السحنه . كلها مصطلحات لمنتج واحد تقريبا
و لعيونك راح حط موضوع متكامل عن مكياج البشر دهنية عما قريب

هااام جدآآآآا لكل الأعضاء لا تفوتو الفرصة عليكم إدخلوا NOW

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 1 من اصل 4انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية