وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

يلا بينا نخس مع بعض ونشجع بعض

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
25012012
مُساهمةيلا بينا نخس مع بعض ونشجع بعض

hi
طبعا الموضوع باين من عنوانه

بجد انا عايزة اخس يابنات واكيد في بنات كتير عايزة تخس بردو انا قولت اعمل موضوع وانزل انظمة غذائية مفيدة وتنفع للناس كلها وفي نفس الوقت منتحرمش من الاكل عشان انا الصراحة مينفعش اتحرم من الكل مكسوفه

والاهم في الموضوع ده اننا كل الاميرات اللي عايزة تعمل ريجيم وتخس هتدخل معانا هنا ونبدأ كده كلنا مع بعض واحدة واحدة وهنعمل النظام كل اسبوع نظام مختلف عشان اللي ميمشيش معاه نظام يمشي معاه نظام تاني واسبوع اسبوع كده ونقيس وزننا وكل واحدة تكتب نتيجة النظام ايه ونشجع بعض

ها ايه رايكم هينجح الموضوع اللي انا منزلاه ولا لا
لو هيعجبكو هتقولو رايكم واللي موافقة تكون معانا تقول انا معاكي يارانا يارب عشان نبدأ في اسرع وقت ممكن ونشجع بعض بجد بقي يابنات عشان كده عيب مش اسلوب الصراحة هنخس يعني هنخس انشالله

يلا يااحلي اميرات في الدنيا اسمع ردودكو عشان احدد ميعاد نبدأ بيه
باي
كاتب الموضوع : Ranoshaa mohamed
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

يلا بينا نخس مع بعض ونشجع بعض :: تعاليق

رد: يلا بينا نخس مع بعض ونشجع بعض
مُساهمة في 29.01.12 17:09 من طرف Ranoshaa mohamed
يلا يااحلي اميرات مع بعضينا كلنا هنخس بأذن الله
اولا لازم يكون عندك ثقة بنفسك انك هتقدري تخسي انشالله عشان ده بيكون عليه عامل مهم اوي ويساعدك علي تنزيل من وزنك

يلا نبدأ ............................ وانا معاكو بس لازم نتفق علي شوية حاجات كده نعملها مع بعض

1- لازم نلتزم بالنظام علي اد مانقدر واللي هيعمل حاجة كده ولا كده وانتو فاهميني كويس يدخل يقول هو لخبط في ايه عشان نشوف هنعمل ايه

2-نحاول علي اد مانقدر نخلي مواعيد اكلنا في مواعيد ثابتة يعني لو هنفطر الساعة 10 مثلا يكون كل يوم 10 ميقلش اوي ولا يزيد اوي ونعمل كده مع الغدا والعشا

3- الماية يااميراااااااااااااااات من غيرها مش هتعرفو تخسو حتا لو بطالتو تاكلو (خلي معاكي ازازة الماية ال 500 مل دي فين ماتروحي وشربي منها علي مدار اليوم 4 مرات يعني تخلص وامليها 4 مرات ) بجد دي اهم حاجة في الريجيم ومتقلقيش هتدخل الحمام كتير كده يبقي انتي ماشية صح والماية الزيادة بتنزل وهتخسي بأذن الله

4- النوم بشكل كافي يعني 8 ساعات يوميا عشان جسمك يستريح

5- الشااااااااي الاخضر مع الريجيم بينزل في الوزن وحتا لو مش عاملة ريجيم بينقي الجسم من كل حاجة وحشة فيه (بس الشاي الاخضر المركز السايب ابعدي عن الفتلة ده زي قلته اشربي منه كوباية بع الفطار والغدا بساعة ) ده كمان هيساعدك اووووي وزنك ينزل هو بيتباع في علبة كبيرة كده ورخيص مش غالي ممكن تجيبي الشاي الاخضر بالنعناع لو مش بتحبي طعمه لوحده

6- اهم حاجة بئا لو بتشربي مشروبات ساخنة او عصاير كتير في اليوم طبعا هتستهلكي اكتر من معلقتين سكر في اليوم في سكر دايت اسمه (سويتال ) هو علبة صفرا كبيرة كده ب 20 ج فيها 20 كيس او 30 مش فاكرة الكيس بما يعادل ملعقتين سكر عادي
ده ياريت تستخدميه

7- الابتعاد كليا عن الشكولاتات والوجبات السريعة والمكسرات والمقالي وايضا المخللات الا في يوم واحد في الاسبوع يسمح بتناولهم ولكن في الفتره الصباحية وتقليل ملح الطعام قدر الامكان

8- شرب كوب من القهوة يوميا وبدون سكر يقلل من الشهية ويحرق الدهون

9- لو عكيت في وسط النظام واكلت حاجة شديدة او وجبة سريعة متزعليش ممكن تستبدليها بنص ساعة مشي سريع واهو منها نفك عن نفسنا

10- الراحة النفسية والثقه بالنفس والصبر والارادة العالية اهم نقطة يجب التركيز عليها

يااميرات الاهم من النظام الغائي التعليمات دي كلها حاجات سهلة وبسيطة اوي بس بجد لو عملتي بيها هتخسي حتي لو معملتيش نظام غذائي بس احنا بنقول نظام غذائي بيسرع في العملية شوية

نيجي بقي للنظام بتاعي وده هتستغربو منه جدا ومفيهوش حرمان ولا حاجة

وده هنمشي عليه اسبوع وممنوع تقيسي وزنك في خلال الاسبوع

هنزلو بكره بالليل انتظروني ...... اهم حاجة تقروا شوية المعلومات اللي فوق عشان تثبت في دماغكم

ومعانا مش هتحسي انك بتعملي ريجيم ابداااااااااااا
مُساهمة في 29.01.12 17:26 من طرف oshi410
ربنا يوفقكم يارب
مُساهمة في 29.01.12 17:29 من طرف Ranoshaa mohamed
اميييييييييييييييييييييييييين يارب
مُساهمة في 30.01.12 0:11 من طرف fatemaalhusen
انا خسيت20ك فى شهرين
وده لانى كنت بمتنع عن العشا او بتعشى بدرى وى قبل النوم
وبفطر خفيف
وبهتم بوجبة الغدا
كان وزنى95ودلوقت75
مُساهمة في 30.01.12 0:38 من طرف Ranoshaa mohamed
عقبالنا كده انا وباقي البنات المشتركة ادعيلنا

يلا بينا نخس مع بعض ونشجع بعض

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 5 من اصل 14انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9 ... 14  الصفحة التالية