وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
منتدي وصفات كليوباترا

أهلا وسهلا بك إلى وصفات كليوباترا .
أهلا وسهلا بك ضيفنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، وفي حال رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

مشكلتي مع خطيبي محتاجة بجد لخبيرة علاقات

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
10122011
مُساهمةمشكلتي مع خطيبي محتاجة بجد لخبيرة علاقات

انا مخطوبة من 4 شهور بس عارفة خطيبي من اول السنة وحبينا بعض وبعدين اتخطبنا
اكيد كان عندنا مشاكل كتير قبل الخطوبة بس انا قولت الدنيا هتتظبط اكتر بعدها ...
اول مشكلة ليا معاه ان انا بنت تلقائية مش بعرف ازوق في الكلام وهو عصبي مش بيتحمل اي كلمة او اي غلطة حتى مش مقصودة هعطي مثال: يعني مثلا اقوله يا حبيبي المفروض او الطبيعي كذا مثلا يرد عليا ويقولي انا مفيش حاجة تتفرض عليا او انا مش طبيعي انا متخلف انا غريب الاطوار وحاجات كتيرة بنفس الطريقة.....دي حاجة
هو بيكره جوز اختي وبصراحة عنده حق هو جوز اختي اوفر حبتين بس انا مضطرة اتعامل معاه عشان اختي وبرضه حددت تعاملي معاه عشان ما يزعلش ....هحكي موقف : مرة كان عندي وجوز اختي اتصل على موبايلي الساعة 10 بالليل بيسأل على حاجة خليت مامتي ترد عليه وهو فعلا وقتها كان بيسأل على حاجة وما اتصلش على موبايل ماما عشان فاكرها نايمة....اللي حصل: خطيبي اتخانق معايا وخاصمني عشان الموقف ده وانا مليووون في المية مليش ذنب فيه.
كل المشاكل الصغيرة دي مش مهمة قدام مشكلتي الكبيرة وهي فعلا مشكلة كبيرة:
هو بيشتغل من 9-9 في الغردقة وبيروح البيت مرهق ونفسه يتكلم مع خطيبته بس الواقع مفيش كلام هي دي مشكلتي مش عارفة اتكلم في ايه هو عاوز كل يوم موضوع جديد وحاجة تفرحه وانا اصلا مفيش في حياتي جديد اللي بصحى فيه هو اللي بنام فيه، اقوله مثلا طيب اقترح حاجة نتكلم فيها يقوله انا بشتغل 12 ساعة وطالع عيني وعاوزاني كمان ادور على حاجة نتكلم فيها....بصراحة ما اعرفش اتكلم في ايه كنت الاول اجيب كلمة من الشرق على كلمة من الغرب عشان اعمل موضوع نتكلم فيه وتحصل كلمة تتقال تنرفزه ونبات زعلانين لدرجة ما عودتش بفكر في حاجة......لو قولت اخويا عمل وامي عملت يقولي وانا مالي بيهم عاوزه اتكلم في حاجة تخصنا.....لدرجة يوم قولتله هو ايه اللي يخصنا اتكلم فيه (احنا هنأجر شقة قبل الفرح بشهر وبيحوش عشان يشتري العزال قبل الفرح بشهر وبيزورني كل شهر ونص حسب اجازته)
هو بصراحة مل مني وهددني اكتر من مرة بإنه هيسيبني لو مش هتغير وانا بعشقه ومعنديش في حياتي غيره وهو عارف كده وقولتله الكلام ده كتير
بجد ما عودتش عارفة اعمل ايه ...حياتنا باردة جدا كل كلامنا ازيك اخبارك ايه اكلت والا لا شغلك عامل ايه وحشتني.............كل يوم نفس الكلام هو فعلا ليه حق يمل ومعاه عذره بس انا مش عارفة اعمل ايه.......وبقول هسيبها لربنا وبدعيله يجمعنا على خير

هي دي مشكلتي..
ياريت لو فيه اي حل
كاتب الموضوع : dodomatrix
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

مشكلتي مع خطيبي محتاجة بجد لخبيرة علاقات :: تعاليق

بصى ياحبيبة قلبى المشكلة بتاعتك دى حصلت معايا بس طبعا الحمد لله قدرت احلها وهقولك انا كنت بعمل ايه كنت دايما ابقى ساكتة ومبتكلمش واى راجل مبيحبش يتكلم كتير وخصوصا وقت الخطوبة بيبقى حابب انه يسمعك اكتر ميتكلم وانا عارفة ان مفيش جديد انك تحكيه لحد مهو مل منى وكان نفس كلام خطيبك انه بيهددنى انه يسبنى والكلام دا بس لما لقيت كدا غيرت فيا شوية بدات اتكلم عن نفسى انا بحب كذا وبعمل كذا واوقات وهو بيتكلم اقوله انا بحبك وبحبك كل يوم اكتر كدا يعنى وسعات كنت بتكلم عن بيتنا وهيبقى ازاى ونفسك اولادك يبقو ازاى وعن فراحكو اتكلمى عنه وانتى قد ايه فرحانة انك هتعيشى معاه فى بيت واحد وهيبقى ليكم حياه مستقرة ومحدش يدخل فيها قوليله انك بتبقى سعيدة ومبسوطة لما بيكلمك وانك بتستنى تلفونه كل يوم علشان تسمعى صوته وانه بيوحشك كل يوم عن الاول قولى اللى ييجى فى بالك ومتتكسفيش منه ولا تفضلى ساكتة هو طول اليوم تعبان ومحتاج حد يتكلم معاه ويخرج من هم الشغل واكيد مش هيلاقى غيرك يتكلم معاه انا عارفة ان مفيش جديد فى حياتك بس انتى خلى فى حياتك جديد خلى خطيبك دا اول حاجة اهتمى بيه شوية لانه هيبقى شريك حياتك وخليه يحبك اكتر ويحب الكلام معاكى قربى منه شوفى هو بيحب ايه واعمليه شوفى اللى يسعده ومتتكسفيش ولا تقولى لسة بدرى لما نبقى فى بيت واحد لالالالا اوعى تاجلى الكلام اللى يسعده لبعدين لان دا بيترك اثر وحش عنده قربى منه اكتر واتكلمى معاه فى اللى يخصك انتى وهو ولو فى وقت حسيتى انك نفسك تقولى حاجة ليه اكبعتهاله فى مسج وصدقينى هو لما يلاقيقى بداتى تتكلمى معاه فى كل وقت هيحبك اكتر ويقرب منك اكتر

ويااارب اكون قدرت اسعدك بحاجة وربنا يجمعكم على خير
لو قولتلك ما بعملش كده ابقى كدابة...ده انا من كتر ما بقوله بحبك عاد بيقولي ماشي وبطلب منه يقولهالي يقولي لما تبطلي تقوليها هتسمعيها...
واتكلمت كتير في حياتنا ومستقبلنا يقولي استني لوقتها ما تستعجليش وبيحس اني بضغط عليه لانه فعلا مضغوط بسبب ان هو اللي بيجهز نفسه واهله مش بيساعدوه في حاجة هما نظامهم كده وبصراحة فرحنا اتأجل بسبب الموضوع ده انه لسه ما خلصش عشان كده عدت بخاف اتكلم في اي حاجة بخصوص الدهاز والفرح........انا وهو اخدنا على بعض ومش بنتكسف من بعض كتير
بس الحاجة اللي انا عارفاها انه لما بيحب يتكلم بيتكلم في اي حاجة وكل حاجة وفي كل وقت ومشكلتي اني مستحيل اغير الموود اللي هو فيه
ربنا يهدينا لبعض
خلاص غيرى من كلمة بحبك قولى بمووت فيك مثلا او بعشقك اى كلمة ومدام انتو اخدتو على بعض ومبقتوش تتكسفو من بعض اتكلمى معاه فى اى حاجة ممكن تخطر على بالك ياحبيبتى اعتبريه زى صديقتك اللى مبتخبيش عنها حاجو احكيله اى حاجة نفسك تتكلمى معاه فيها اعتبريه صديقك وحبيبك اتعملى الفكاهة احكى موقف حصل معاكى مضحك الفى موقف من نفسك غيرى موده باى حاجة بس تخصك انتى اوثقى فى نفسك علشان هو يحس بحبك ليه اكتر جربى انك تخافى عليه اكتر جربى انك توحشيه لما يتكلم معاكى وتوحشيه لما يشوفك
بصي يا حبيبتى انا رايي انك لازم تمارسي اي هوايه كمان وتتعاملي اكتر مع العالم الخارجي ولازم تقري كتير في مجالات كتير اوي يعنى مش شرط في حياتكم بس لا خليه يشوف الدنيا بعينك يعنى لما يقولك مثلا ايه الاملكن الجديده تبقي عارفه لما يسالك علي اي موضوع تعرفي تحاوريه في اي مجال اقري علي اد ما تقري ولو ينفع تمارسي اي نشاط يخرجك ويخلي يوومك مختلف علشان هو كمان يبدا يسال عليكي ويتواصل ويهتم اكتر خليكي اعمق وتابعيه وشوفى اخبار شغله اتكلمى فى الجهاز هنجيبه مودرن ولا ستيل من باب تغيير المواضيع انا شفت علي النت كذا انا سمعت ككذا فاهمانى اخبار عامه وكل المجالات ولاززززززززم تشوفى اللي بيحبه تابعيه ضروري واقري فيه اكتر علشان تتكلمى معاه اقري في مجال شغله ده هيقربك من ه جداااااااااااااواحنا معاكي يا حبيبتى وحاول انزلك مواضيع عن الملل بين المخطوبين والمتجوزيين ازاي نغير من نفسنا

مشكلتي مع خطيبي محتاجة بجد لخبيرة علاقات

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 1 من اصل 3انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3  الصفحة التالية