وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

لكل البنات هاااام ياريت اللى جربت اى وصفه لقيتها حلوه تدخل تقولنا

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 22  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
26072010
مُساهمةلكل البنات هاااام ياريت اللى جربت اى وصفه لقيتها حلوه تدخل تقولنا

بكل تفاصيلها ياريت وبتعمل ايه ومقاديرها علشان نفيد بعض اكتر وننقى الوصفات الحلوه فى ملف يستفيد منه الجميع

انا جربت الخميره بالعسل بينظف البشره ويبيضها
وجربت الترمس المطحون ومياه الورد نفس الكلام ومع زيت اللوز (بيبي جونسون) وشويه زيت زيتون وكمان سنفره رائعه للجسم وللوجه
وجربت الرز المطحون مع مياه ورد بيبيض جدا
الزبادى بعد الشمس لما ترجعى مع نقطتين ليمون ونص معلقه عسل او بودره تلج كمان بتهدى وبتشيل الهباب من الشمس اللي بيحصل بودره التلج مع مياه ورد كمان تحفه
والنخاع للشعر رائع وماسكات المايونيز والبيض والزيوت مع الشعر بتقل الشعر وبتمنع التساقط بس للاسف بتنشف شويه لازم معاها حاجات تتطري الشعر

مستنيه انتم كمان جربتوا ايه
كاتب الموضوع : كليوباترا

عدل سابقا من قبل كليوباترا في 02.10.10 14:30 عدل 2 مرات
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

لكل البنات هاااام ياريت اللى جربت اى وصفه لقيتها حلوه تدخل تقولنا :: تعاليق

بصي
يا قمر اول حاجه حمام بخار حلو اوى تحسي ان المسام اتفتحت وبعدين هتجيبي ترمس مطحون وزيت لوز زيت زيتون ومياه ورد ولو معندكيش حساسيه هاتى نص ليمونه علي الخلطه كل متساوي يبقي تقيل شويه علشان يتحط علي الجسم الترمس وبعدين تحطيه علي الجسم لمده 20 دقيقه واعملي فرك بايديكى الاول لكل جسمك وبعدين هاتى الليفه المغربي وادعكى وتاخدى شاور بشاور جل مرطب زي دوف وبعدين لو تستحملي جلسرين يبقي تحفه للصبح وانتى نايمه هتلاقي فرق رهيب مش مستحملاه ممكن تعملي زيت اللوز بتاع جونسون والجسم مندي بالمياه بس كده هتحسي بفرق رهيب يكون احسن لو عامله ازاله شعر بس مش سويت لانها هتلهب الجلد او تعملي بعدها بيوم مش نفس اليوم
ميرسي جدا دايما بتتحفينابوصفاتك الأكتر من رائعة شكرا ليكي بجد
انا جربت حمام النخاع فعلا جميل جدا
تسلموا يارب يا احلي اميرات بجد احلي حاجه يبقي قلبنا علي بعض والتجربه الحلوه نقولها علشان الكل يستفيد تسلموا يا قمرات
ازيكوا يا جماعه انا مشتركه جديده لسه بس حبيت اوى المنتدى والناس اللى فيه مع انى معرفهمش معرفه شخصيه بس عجبتنى اوى الروح اللى فيه وحب المساعده لبعضكوا ويارب استفادوا منكوا واقدر ان شاء الله افيدكوا باذن الله

انا جربت النخاع للشعر وبيجيب نتيجه حلوه اوى

وكمان جربت الزبادى مع العسل للبشره وحلو اوى

وكمان مطحون الترمس مع ميه الوردهايله للبشره بس متتعملش اكتر من مره ف الاسبوع لانها بتشد البشره

بس يا جماعه لو سمحت حد يفدنى لان بشرتى دهنيه وكتير اوى بتتعبنى من كتر الدهون وانى مجبره انى اعملها مسكات ع طول وكمان الحبوب بتسيب اثر مع انى مبلعبش فيها خالص ممكن حل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 6 من اصل 22انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 5, 6, 7 ... 14 ... 22  الصفحة التالية