منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 21 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 21 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

شاطر
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
كليوباترا
ملكه المنتدى
ملكه المنتدى
رقم عضويتك : 1
الاوسمه :
العمل/الترفيه : طبيبه اسنان
26072010
لكل البنات هاااام ياريت اللى جربت اى وصفه لقيتها حلوه تدخل تقولنا
بكل تفاصيلها ياريت وبتعمل ايه ومقاديرها علشان نفيد بعض اكتر وننقى الوصفات الحلوه فى ملف يستفيد منه الجميع

انا جربت الخميره بالعسل بينظف البشره ويبيضها
وجربت الترمس المطحون ومياه الورد نفس الكلام ومع زيت اللوز (بيبي جونسون) وشويه زيت زيتون وكمان سنفره رائعه للجسم وللوجه
وجربت الرز المطحون مع مياه ورد بيبيض جدا
الزبادى بعد الشمس لما ترجعى مع نقطتين ليمون ونص معلقه عسل او بودره تلج كمان بتهدى وبتشيل الهباب من الشمس اللي بيحصل بودره التلج مع مياه ورد كمان تحفه
والنخاع للشعر رائع وماسكات المايونيز والبيض والزيوت مع الشعر بتقل الشعر وبتمنع التساقط بس للاسف بتنشف شويه لازم معاها حاجات تتطري الشعر

مستنيه انتم كمان جربتوا ايه

عدل سابقا من قبل كليوباترا في 02.10.10 14:30 عدل 2 مرات
مُشاطرة هذه المقالة على:Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking
تعاليق
بصي
يا قمر اول حاجه حمام بخار حلو اوى تحسي ان المسام اتفتحت وبعدين هتجيبي ترمس مطحون وزيت لوز زيت زيتون ومياه ورد ولو معندكيش حساسيه هاتى نص ليمونه علي الخلطه كل متساوي يبقي تقيل شويه علشان يتحط علي الجسم الترمس وبعدين تحطيه علي الجسم لمده 20 دقيقه واعملي فرك بايديكى الاول لكل جسمك وبعدين هاتى الليفه المغربي وادعكى وتاخدى شاور بشاور جل مرطب زي دوف وبعدين لو تستحملي جلسرين يبقي تحفه للصبح وانتى نايمه هتلاقي فرق رهيب مش مستحملاه ممكن تعملي زيت اللوز بتاع جونسون والجسم مندي بالمياه بس كده هتحسي بفرق رهيب يكون احسن لو عامله ازاله شعر بس مش سويت لانها هتلهب الجلد او تعملي بعدها بيوم مش نفس اليوم
ميرسي جدا دايما بتتحفينابوصفاتك الأكتر من رائعة شكرا ليكي بجد
انا جربت حمام النخاع فعلا جميل جدا
تسلموا يارب يا احلي اميرات بجد احلي حاجه يبقي قلبنا علي بعض والتجربه الحلوه نقولها علشان الكل يستفيد تسلموا يا قمرات
ازيكوا يا جماعه انا مشتركه جديده لسه بس حبيت اوى المنتدى والناس اللى فيه مع انى معرفهمش معرفه شخصيه بس عجبتنى اوى الروح اللى فيه وحب المساعده لبعضكوا ويارب استفادوا منكوا واقدر ان شاء الله افيدكوا باذن الله

انا جربت النخاع للشعر وبيجيب نتيجه حلوه اوى

وكمان جربت الزبادى مع العسل للبشره وحلو اوى

وكمان مطحون الترمس مع ميه الوردهايله للبشره بس متتعملش اكتر من مره ف الاسبوع لانها بتشد البشره

بس يا جماعه لو سمحت حد يفدنى لان بشرتى دهنيه وكتير اوى بتتعبنى من كتر الدهون وانى مجبره انى اعملها مسكات ع طول وكمان الحبوب بتسيب اثر مع انى مبلعبش فيها خالص ممكن حل
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي