منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

شاطر | 

أجمل و أقوى الزيوت لتطويل الشعر و طريقة أستخدامها

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
16092011
مُساهمةأجمل و أقوى الزيوت لتطويل الشعر و طريقة أستخدامها

1-زيت دابر املا خاصه الاخضر مفعوله سريع فى اطاله الشعر ولكن بعض الناس تكره رائحته لذلك بامكانها استخدام باقى الزيوت او احدها...

2-زيت باراشوت الازرق بزيت جور الهند ( النارجين ) رائع لاطاله الشعر فى فتره زمنيه قصيره...

3-زيت الحشيش الاخضر الاصلى مفعوله اكيد فى تطويل الشعر ..

4-زيت السمسم جميل جدا فى الاطال بس اجمل فى منع تساقط الشعر ...

-----------------

طريقه استخدام هذه الزيوت:
يمكن ان تخلطيها وتعملى منها حمام زيت مره بالاسبوع من باليل وتنامى بيها وتغسليها الصبح
وممكن تستخدمى زيت واحد بس منهم تعملى منه حمام زيت بنفس الطريقه مره بالاسبوع من باليل للصبح وتصحى تغسليه
والنتيجه هتبان بسرعه هتلاحظيها بنفسك من تانى اسبوع
ودى كانت تجربتى مع الزيوت دى ولا افضل استخدام الخلطات لانها بتبوظ الدنيا لكن الزيوت معروف فوائدها للشعر ومش بتحتاج غير انك تدهنى فروه الراس بالزيت كويس وتلبسى بونيه يكتم الحراره وعليها اى ايشارب قديم عندك عشان تكتم الحراره وبالتالى يتغلغل الزيت فى فروه الراس وبكده تحققى اقصى استفاده من الزيت ...
اتمنى اكون افادتكم
كاتب الموضوع : نفرتيتي
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

أجمل و أقوى الزيوت لتطويل الشعر و طريقة أستخدامها :: تعاليق

كلامك مظبووووووووووووووووووط انا بالفعل بعمل كده وفعلا النتيجه ماشاء الله
تسلم ايديك
Smile
:نورتونى :
انا استخدمت زيت دابر املا جولد الاماراتي
حلو اوي وريحته جميله

بس بقيت بزهق منها
انا استخدمت زيت دابر املا بوظلي شعري اما عن زيت بارشوت فاسمع انه كويس بس هل سيناسب كل انواع الشعر ولا ايه وهو احسن ولا كريم بارشوت

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 1 من اصل 1