وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

عندي حُفَر في وشي مِن آثار الجدري إزاي أعالجها - اليكي الحل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
01092011
مُساهمةعندي حُفَر في وشي مِن آثار الجدري إزاي أعالجها - اليكي الحل

* عندي حُفَر في وشي مِن آثار الجدري.. إزاي أعالجها؟

بالنسبة للحُفَر اللي بتحصل في الوجه مِن آثار الجدري؛ فهي مالهاش علاج من الحاجات الطبيعية، لكن ممكن تروحي لطبيب أمراض جلدية علشان تعملي سنفرة للجلد؛ سواء بأجهزة أو بمادة كيميائية معينة، وهتستمري في العلاج لمدة 3 شهور، وبتبقى مِن جلسة لجلستين في الأسبوع، كمان الميزوثيرابي داخل في علاج حاجات كتير، وممكن يستخدم في علاج حالتك.

وعامة لو الحفر اللي في بشرتك مساحتها صغيرة يبقى هتختفي بنسبة كبيرة، أما لو كانت موجودة على مساحة واسعة مِن وشّك وجسمك يبقى ممكن تختفي بنسبة مِن 70 : 80%، وبعد كده تكمّلي العلاج بالماسكات الطبيعية.

اللبن والعسل والزبادي من الحاجات اللي بتنعمّ ملمس الجلد، وبتدّي نضارة للبشرة، ومع الاستمرار في العلاج الطبي مع الماسكات الطبيعية هتلاقي نتيجة كويسة، وهتحسّي بتحسُّن كبير جدا.
كاتب الموضوع : روان
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

صفحة 1 من اصل 1