وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

تجمييييييييييييييع حملة عشان تتخنى فى اسبوع

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17 ... 29  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
03072011
مُساهمةتجمييييييييييييييع حملة عشان تتخنى فى اسبوع

السلام عليكم

ازيكم حبايب هارتىىىىىىىىىىىىىىى
دى حملة عشان نقضى على النحافة وعشان نقلبظ شويتين تلاتة
انا بشوف بنات كتييييييييييير بتشتكى انها رفيعة اوى على اد طولها وان ايديها مثلا رفيعين او ان وشها مش لايق على جسمها لان وشها رفيع اوى وجسمها مليان وفيه بنات تقول نفسى صدرى وتوتة تتخن ملحوظة توتة دى تبقى المؤخرة بس انا بحب ادلعها وبنات انا عايزة يبقى ليا خدود لا حد يشوفلى حل لاما هنفخ واديها سيلكون هههههههههههههههههههه
انا بقى النهاردة جبت ليكم وصفات وطرق من الطبيعة واكلات بسيطة وبتزود بسرعة اوى وحاجات لو مشينا عليها هتزودنا فى خلال اسبوع 5 كيلو بس نمشى عليها على فكرة حاجات بسيطة وكلها من تجربتى وتجارب اصحابى وانا عاملة ليها تجميع هتنبسطوا اوى منها واللى عندها ارادة وعايزة تقلبظ تلتزم معايا بالبرنامج وباللى هقوله وان شاء الله نشجع بعض وكلنا نبقى مبسوطين بنفسنا ولعلمكم اهم حاجة الارادة وكل واحدة فينا تقول لازم ان شاء الله ازيد على الاقل 5 كيلو وان شاء الله هزيد عشان هيبقى شكلى احسن وهتبقى الهدوم عليا شكلها احلى
لازم العزيمة والارادة اهم حاجة
انا عايزة تشجيييييييييييييع وتقوليلى ابدأ ولا لاة ولو الموضوع عجبكم ابقوا قيمونى اوكيه
يلا مستنية الردود والتشجيع ينزل مطر علياااااااااااااااااا
الموضوع من مجهودى الشخصى وليس منقول ولا احلل لاى شحص كان نقل موضوعى دون ذكر المصدر و اسم صاحبة الموضوع

كاتب الموضوع : emy ghanem

عدل سابقا من قبل emy ghanem في 26.07.11 17:25 عدل 2 مرات
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

تجمييييييييييييييع حملة عشان تتخنى فى اسبوع :: تعاليق

@shimaa_elshreif كتب:
معاكى يا ايمى
انا محتاجه بس ال 5كيلو اللى فى اسبوع دول ومش عايزه اتخن تانى

مستنيين الوصفات ياقمر
من عيونى حاضر هنزلها كدة ربنا يخليكوا ليا يارب بقى تتفاعلوا مع البرنامج ان شاء الله تسلمى ونورتينى يا حبيبتى
@emyz H كتب:
معاكي
يلا بئا نزليه بلييييييييييييييييز
حاضر حبيبة قلبى هنزلها والله من عينيا انا بس كنت مستنية اتشجع منكم وبيكم
انا اهو يا احلى الاميرات واحلى البنانيت ههههههههههههههههههههه روئة عسل
فعلا عايزين نتخن عشان نتجوز ههههههههههههههه
وانتى بقى يا بطتى انتى وام انتصار ورورو ربنا يخليكوا ليا وطبعا هتشرفونا وتنورونا وكمان هتشجعونا تسلمولى يارب ويخليكوا ليا وتسلميلى ياروئة يا سكر
يلا بينا نبتدى
مُساهمة في 06.07.11 17:32 من طرف emy ghanem

ازيكم حبايب هارتىىىىىىىىىىىىى انا عارفة انى اتأخرت عليكم بس انا كنت عايزة عدد اكبر منكم يشترك معايا عشان تشجعونى لان انا كنت بشوف بنات كتير منكم محتاجين الموضوع ده
انا النهارة هقولكم على الحاجات اللى هنحتاجها فى الموضوع ده واللى لازم تجبوها هى حاجات بسيطة بس ليها مفعول جامد جدااااااااااااااااااااااااا
بصوا والله بجد لو التزمتوا باللى هقولكم عليه انتم بنفسكم هتلاحظوا الفرق وعلى فكرة انا لامست الموضوع ده مع نفسى ومع اصحابى وصدقونى مش هتندموا
اولا قبل كل حاجة انا عيزاكم تجوبونى على شوية اسئلة انا عايزة اعرف حد فيكم بيشتكى من انيميا او اضطراب لا قدر الله فى الغدة الدرقية او مشاكل زى عسر الهضم والامساك والحاجات دى او الديدان او مشاكل نفسية
العوامل الستة دول سبب رئيسى ومهم فى النحافة وطبعا لو حد بيشتكى منهم لازم يتعالج الاول ومع بعض هنلاقى الحلول
لكل حاجة ولو الحمدلله مش حد فينا بيشتكى من الحاجات دى يبقى تمام نبتدى النظام
لان انتم عارفين انه طالما الغدة الدرقية فيها مشاكل دى لازم تتظبط عند الدكتور ولو حد عنده انيميا هنحل الموضوع ده بحاجات برضه طبيعية وهنزود فيتامينات ولو حد عنده عسر هضم يبقى لازم يهضم الاكل كويس ويتعالج بسبب معدته عشان تبقى النتايج هايلة لان عسر الهضم بيسد النفس اما بقى الديدان فدى بتتغذى على اللى بناكله كله وهى السبب اكيد اللى بيخسس وطبعا المشاكل النفسية مهما تاكلى ومهما تعملى هتخسى لان دماغك شغالة تفكير ومش عندك نفس لاى حاجة وخاصة الاكل وطبعا الزعل والتفكير بيحرقوا الاكل
لو اى واحدة فيكم بتشتكى من حاجة من دول تقول واحنا مع بعض نحلها ان شاء الله ولازم تروح للدكتور
نيجى بقى للحاجات اللى هتشتروها عشان نلتزم بيها ان شاء الل
ه
المكونات

.الحلبة الحصى وممكن لو بتحبى الحلبة المطحونة هاتيها ودى بتتجاب من العطار وليهم الاتنين مفعول السحر وده شكل الحلبة الحصى وسعرها الكيلو 7.00

زيت الحلبة برضه هقولكم ازاى استخدامه وكل حاجة ودى نبذة عنه وصورتهوبتجبيه من عند العطار وسعره بسيط 6.00

زيت الحلبه الطبيعى
100 داء وزيت الحلبه له دواء
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم"استشفوا بالحلبه"
وقال عمر بن الخطاب" لو عرفتم مافى الحلبه لوزنتوها بقناطير الذهب"
من هنا قدرنا نعرف اهميه الحلبه للجسم
تركيب زيت الحلبه:
بروتينات-مواد التريجلونلين-كولين-كالسيوم-فوسفات-حديد-فيتامين ج-فيتامين ب-سابونين-مكولين واحماض حيويه
خواص زيت الحلبه:
هرمون الاستروجين المسئول عن التكاثر عند المراه
النريجلونلين:الكولين هرمونات ادرار لبن المرضعات يحتوى على ماده حافظه.
فوائد زيت الحلبه :
- زياده ادرار لبن الامهات المرضعات ومكمل غذائى.
-مقوى للاعصاب ومنشط جنسى للزوجين.
-يساعد زيت الحلبه على نمو حجم الثديين ويزيد الوزن.
-يقاوم الاورام وخاصه سرطان المعده والامعاء والجلد والقولون والمستقيم والرحم.
-خافض للسكر والكوليسترول فى الدم.
-حالات عسر البول والطمس والاسهال.
-حالات السعال والامساك والربو وضيق التنفس.
-النزلات المعويه والتهاب المفاصل.
-حالات قروح فروه الراس والحروق والجلد المتشقق.
-منشط انقباضات الرحم عند الولاده .
الكلام ده على فكرة اللى هتلاقوه على ضهر العلبة او فى النشرة بتاعة الزيت اللى بتيجى معاه
ودى كمان طريقة زيت الحلبة لو حابة تعمليه فى البيت بس من العطار طبعا اسهل
تجيبى كوب حلبة حصى +كوب ميه +كوب زيت زيتون
ونحط الميه الحلبة على النار لحد ما يغلوا ولحد ما يبقوا نص الكمية وبعدين تصفيه وتاخدى الميه بس وتضيفى ليها الزيت وترجعيه تانى على النار لحد ما تتبخر الميه وبكدة تبقى عملتى الزيت على ايدك

مربى خرز البقر
برضه هتجيبها من عند العطار وتمنها 7.00 ومش تقلقى الحاجات دى مفيدة جدا وهتلاقى كل التفاصيل عنها على العلبة بس انا مش عندى صورة ليها كنت ورتهالكم بس هى مغذية جدااااااا وبتنفش الجسم فى خلال 3 ايام وهتتعودوا عليها ومش تقلقوا
زبيب
وطبعا كلنا اكيد عندنا واللى مش عندها هيبقى عندها عشان رمضان على الابواب والزبيب ده عشان اللى جسمهم مليان ووشهم رفيع خالص والزبيب مهم اوى وهقولكم هتعملوا بيه ايه بالظبط
الخميرة
ودى مهمة جدا بتجيبيها برضه من العطار او من الفرن وهى مفيدة جداااااااااااا

عسل اسود وزيت زيتون وزيت خروع والحمص عشان ابقى اقولكم على طحينة الحمص حلوة ومغذية جدا وال 4 حاجات دول لو مش هتقدروا تجبوهم مش مهم عندى بدايلهم بس لو عرفتوا يبقى احسن
طبعا كلنا عندنا الفاكهة والبصل والتوم والعسل الابيض زيادة اطمئنان يعنى عشان هنحتاج الحاجات دى بعدين وبرضه هبقى اقول ليكم ليه
وهنبقى نحتاج زبادى بس طبعا بالمواعيد وهنحتاج توم على الريق الحاجات دى سهلة توفيرها اهم حاجة الاساسيات اللى انا كتبتهم فى الاول دول اشتريهم والكل يدخل يقولى جابهم ولا لسة انا عارفة هتتكلفوا فى الاول بس هترتاحوا بعدين والحاجات دى احسن من ميت دكتور صدقونى وبكرة هتشوفوا
كوكيه هتعمل توقيع الحملة عشان كل واحدة فيكم تحط التوقيع عندها عشان ابقى عارفة انها من المجموعة المشتركة واتابع معاكم هو هينزل على بليل
مستنياكم تشتروا الحاجة وبرضه لو واحدة فينا بتعانى من الحاجات اللى انا نوهت عنها فى الاول تقولى اكييييييييييد وربنا يوفقنا كلنا حبايب قلبىىىىىىىىىى

يا ايمى يا جامد هيتخنوا هيتخنوا وخدوا كمان تجربه اميره معانا هنا هتفيدكم كمان علشان يبقي ملف جامد جدا

http://www.wasafatcleopatra.com/t10829-topic

تجمييييييييييييييع حملة عشان تتخنى فى اسبوع

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 5 من اصل 29انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17 ... 29  الصفحة التالية