منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

شاطر | 

معلومات لجمال شعرك من تجربتى[موضوع حصررررى]

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
01072011
مُساهمةمعلومات لجمال شعرك من تجربتى[موضوع حصررررى]

الموضوع دا هيبقى معلومات لجمال شعركم من تجربتى الشخصية كل شوية هعملكم معلومة خليكم معايا وتابعونى دايما باستمرار ومتنسوش التقيييييييم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
المعلومة رقم[1]
الحقى فصل الصيف لجمال شعرك
احنا عارفين ان الشعر فى فصل الصيف بيطول بسرعه ازااااى؟
لان فى فصل الصيف فروة الراس بتسخن من الحر والدورة الدموية بتوصل لجذور الشعر بسرعه وتغذيها
عشان كدا استغنى عن المروحة يعنى كل يوم اقعدى ساعه من غير مروحة ولواكتر من ساعه يبقى كويس جدا اهم حاجة تبقى فى الحر كدا والسخونه
معلش انا عارفة انه صعب بس استحملى عشان شعرك يطول بسرعه ويتغذى وهتلاحظى ان شعرك بدا يطول ودا عن تجربة يابنات
كاتب الموضوع : فتاة الاحزان
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

معلومات لجمال شعرك من تجربتى[موضوع حصررررى] :: تعاليق

رد: معلومات لجمال شعرك من تجربتى[موضوع حصررررى]
مُساهمة في 28.07.11 21:29 من طرف فتاة الاحزان
@روان كتب:
زيت التوم علي الفروه ومسحه خفيفه علي الاطراف وطول الشعر لانه بينشف يا ايمي يا بنات حتي لو الماسك له مفعول ياريت تغيروه كل فتره علشان الشعر بياخد عليه
ايوة بس منبطلش استعماله مرة واحدة اى ماسك لازم نبطلة بالتدريج يارورو
ههههههههههههههههههههههههههه عسل يا رورور
اه يا ميرو كنت بستعمله دايما فضلت يجى شهرين كل اسبوع مرة او شهرين ونص وبعدين بقالى مرتين مش عملت او 3 تقريبا وحاسة فعلا انه ناشف لانه كنت بغرق شعرى زيت التوم طيب اعمل ايه
مُساهمة في 28.07.11 21:32 من طرف فتاة الاحزان
@روان كتب:
mriana كتب:
@روان كتب:
حاضر انا هعمل حنه يوم الاحد

لان عندي حفله تخرج يوم السبت
من المدرسه بتاعتي لسه فاكرين يعملولنا حفله بعد مرور 5 سنين من تخرج الاعدادي والله الناس دي بتستهبل
متنسيش يارورو تجيبى زيت حلو او مجموعة زيوت وتضيفها على الحنه منها تغذى ومنها كمان ان شعرك مينشفش

هههههههههه بتهزرى يارورو ولابتتكلمى جد فى الحفلة!؟؟؟دول فعلا فاضيين حفلة بعد مادخلتو الكليات!!!

اها والله العظيم مش بهزر لسه جايين يعملولنا حفله تخرج 3 اعدادي بعد ما شيخنا
دا اختي ساعه ما سمعت قالتالحمد لله اني مسافره كنت هاجي ومعايا محمد ابني ههههههههه
هههههههههههه دول بيستهبلو امال انا خلصت الكليه والمدرسة لسه معملوليش حفلة ههههههههههه مليش دعوة اروح اعمل مظاهرة على مدرستنا اشمعنا مدرستك انتى تعمل حفلة وانا مدرستى لا!!!!!!ههههههه Very Happy
مُساهمة في 28.07.11 21:38 من طرف فتاة الاحزان
@emy ghanem كتب:
ههههههههههههههههههههههههههه عسل يا رورور
اه يا ميرو كنت بستعمله دايما فضلت يجى شهرين كل اسبوع مرة او شهرين ونص وبعدين بقالى مرتين مش عملت او 3 تقريبا وحاسة فعلا انه ناشف لانه كنت بغرق شعرى زيت التوم طيب اعمل ايه
بصى ياايمى استعملى اسبوع على فروة راسك بس وتانى اسبوع متستخدموش وبعد كدا اسبوع واسبوعين متستخدموش وخلاص كدا شعرك هيتعود انه يبطل زيت التوم
كمان لما تغسلى شعرك دوبى صفارة بيضه فى نص كوباية ميه او صفارتين فى كوباية ميه حسب طول شعرك ودوبيهم كويس لاية ماتحسى انه داب وبقى زي العصير وبعد ماتغسلى شعرك بالشامبو اشطفيه بكوباية صفار البيض وبعد كدا كوبايتين ميه دافيه وخلاص شعرك هيطرى ويرجع زى الاول
بصي حطي التوم علي الفروه بس وبقيه الشعر مايونيز او زبادي وعسل

وبكدا تبقي غيرتي بالتدريج زي ما ميرو قالت

انا كتبت وصفه من تاليفي لصاحبتي ساره الانتيم
اسمعو بقا الوصفه
دا حوار حصل بيني وبينها
كانت بتشتكيلي من شعرها

ٌRawan Mohamed
ساره متزعليش خدي
حطي بس عليه الخلطه دي
وهو هيبقي تمام

Sara Ezzat
l2 ma ana lsa msh sab3'a

Rawan Mohamed
بطلي لماضه واسمعي
طماطم
خيار
بصل
عنب
زبادي
تفاح
تين
شوكي طبعا
مربي خرز البقبر
البقر**
وكمان سمن بلدي
تضربي المقادير في الخلاط
وتسويها علي النار
وتحطيهم علي شعرك
وتطلبي الاسعاف
ههههههههههههههه
دا لو طلعو من شعرك اصلا
هيتخمرو ويعملو بيتزا
ههههههههههه
لانهم مش بيطلعو من الشعر ابدا
حتي لو جبتلهم ايه
ودا سر الخلطه
هيبقي غذا منه فيه
ولما تجوعي
مدي ايدك وكلي
هههههههههههههههههههههه
ايه رايك
؟
انتي روحتي فين
بتشاوري عقلك

Sara Ezzat
ana m3ake

Rawan Mohamed

علي فكره انا مش بطلعها غير للحبايب
جيباها من بيوتي سنتر
الشيف شربيني

Sara Ezzat
bs ya bt
2lbte dma3'e

Rawan Mohamed
يله روحي جربيها وقوليلي
ههههههه

ايه رايكم طفحتها الصراحه كانت عايزه تضربني

معلومات لجمال شعرك من تجربتى[موضوع حصررررى]

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 21 من اصل 24انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24  الصفحة التالية