منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
شاطر
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي
oshi410
مشرفه قسم الاعمال اليدويه
مشرفه قسم الاعمال اليدويه
رقم عضويتك : 1470
الاوسمه :
07062011
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

فكرة الموضوع عن حكايات البنات مع المطبخ
يعني البنات هتتكلم عن تاريخهم المطبخي

الكل هيحكي أمتى أول مرة دخل المطبخ
ياترى مين علّمك أسرار المطبخ
ماهى أول كارثة عملتيها فى المطبخ

قصدي أول أكله
أيه رأي الأسرة فى أكلك بشكل عام
أكتر أكله أنت ِ فيها رئيسة قسم

قصدي أول أكله[img]images/smilies/larg/36_1_19[1].gif[/img]
أيه رأي الأسرة فى أكلك بشكل عام
أكتر أكله أنت ِ فيها رئيسة قسم

القنبلة الذرية
لو متزوجة ايه رأي شريك العمر فى أكلك
هل لسه هو متعلق بأكل والدته
ياترى حماتك عملتك حاجة فى المطبخ

ولا أنتِ أشطر منها
نفسك تلاقي ايه فى مطبخ شباب ع النت
أتعلمتى من مطبخ شباب ع النت ايه
من الأخر الموضوع فضفضة مطبخية قولى اللي يعجبك على نار هاديه بدون إحراج
أتمنى الفكرة تعجبكم

مُشاطرة هذه المقالة على:Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

تعاليق

وانا هبدأ اللعبة
اول مرة دخلت فيها المطبخ كنت فى اعدادى
ومكنتش بحب الاجازة تيجى علشان مدخلش المطبخ
واكيد اللى علمنى اسرار المطبخ امى
ربنا يخليهالى
واول كارثة عملتها اكيد حرقت الرز واتحرت وكدة يعنى وبلاش فضايح هههههههههههه
راى الاسرة فى اكلى يجى منى
اكتر اكلة بعملها حلو صنية البطاطس
هو انا لسة مش متزوجة انا مخطوبة وبيحب المكرونة من ايدى جدا
يالا يا اميرات انتوا كمان احكوا
في 07.06.11 13:06فاطمة الزهراء
فكره جميله قووووى

عن نفسى ماكنتش بحب المطبخ خالص وانا بنت كنت بعمل حاجات بسيطه جدا وطبعا كنت بعمل كواااااااااااااااااااااارث

اول مره اعمل حاجه فى المطبخ كانت وانا فى تانيه اعدادى كنا عملنا فى المدرسه فى مادة الاقتصاد المنزلى تورته وعجبتنى جدا فروحت مصممه اعملها لوحدى فى البيت عشان ادوق ماما وبابا واخواتى
فى الاول لما عملت الكيكه لزقت فى الصينيه جيت اقلبها نصها لزق فى الصينيه والنص التانى نزل وطبعا جيت اطلع النص الى لزق فى الصينيه اتقطع وقعدت ارتب فيهم جنب بعض والكيكه طلعت بجنب
بعدين جيت ازوق بالكريمه وكانت بالشوكولاته كنا فى السعوديه والجو حر جدااااااااااااا
الكريمه كانت بتسيح على الوش وشكلها باظ خالص طبعا شكلها كان تحفه قلت اجيب فورماسيلا وارشها على الوش عشان تحسن الشكل شويه اخويا نزل جابلى حاجه شكل الفورماسيلا بس لبان وحطيتها عليها وطبعا متصورين لما جينا ناكل كانت عامله ازاى
بس كان طعمها حلو ويوم لا ينسى

ماما الى علمتنى اسرار المطبخ هى ماشاء الله عليها طباخه شاطره جدا انا بحاول اتعلم منها
لما حد هنا بيدوق اكلى وينزل يقول لماما انى شاطره ماما مابتصدقش بتقول انا ببقى فاكراهم بيتكلمو على واحده تانيه من كتر ماكنت فاشله وانا بنت
لما اتخطبت ابتديت اركز فى المطبخ وكان عندى شغف كبير جدا انى اتعلم كل حاجه خاصة انى كنت حسافر واكون لوحدى بس الكلام ده كان فى سنه واحده الحمد لله اتعلمت بس مش كل حاجه فى حاجات كتير عملتها بعد الجواز كانت ماما بتقعد معايا على النت وافتح الكاميرا واعمل قدامها وهى تقولى اعمل ايه والحمد لله عملت كل حاجه هنا
كان فى حاجات كتير ما تتظبطش وطبعا ماكانش فى غير جوزى ااكلهالو ربنا يخليه ليا يارب استحملنى كتير
حماتى ماعلمتنيش حاجه لانى ماعشتش معاها
الحمد لله جوزى بيحب اكلى جدا وماعدش بيعرف ياكل فى اى مكان تانى ومش من النوع الى متعلق باكل مامته
اكتر اكله انا شاطره فيها مش عارفه بالظبط بس انا بشكل عام والحمد لله مش شكر فى نفسى بس من رأى الى حواليا بعرف اطبخ والحمد لله

في 07.06.11 13:13فاطمة الزهراء
نسيت اقول ان انا دلوقتى بحب الطبخ جدا لانى ببقى سعيد اقوى لما اقف فى المطبخ واعمل اكله جوزى وبنتى بيحبوها واشوفهم وهما بياكلوها بالف هنا ويستمتعو بيها 7

وربنا يتملك على خير يارب يا اوشى وجوزك مايعرفش ياكل غير من ايدك
انا بقى اول مرة اطبخ حاجة والحمدلله وانا فى اعدادى برضه طبخت الرز اه هو كان معجن بس كان حلو وعملت سمك مقلى بس الصراحة قليته من غير دقيق انا بقيت اقلى واقول الله ماما لما بتقليه مش بيبقى شكله كدة هو ليه بات ومش متحمر وحلو زى بتاع ماما المهم حطيت لبابا لانه كان جه من الشغل بابا قالى هو من غير دقيق ولا ايه قلتله تصدق اه انا عمالة افتكر ناقص حاجة ناقص حاجة بس الحمدلله بابا دارى عليا ومش قال لماما اصلها مكنتش فى البيت وانا حبيت اعمل نفسى فلحوسة يعنى وعدى الموضوع على خير لكن انا ناو مش بطبخ لانى طول الوقت فى الشغل ولسة مش متزوجة بس بعرف اعمل المحشى وبيطلع جامد جدااااااااااااا لان انا طبخى زى ماما وماما طباخة شاطرة اووووووووى
وبعرف اعمل المكرونة بشاميل والرقاق والجلاش تقدروا تقولوا اول ما اتعلمت بجد والله الاكلات الصعبة دى اما الحاجات التانية طبخت فاصوليا وباميا وعملت برضه بسلة يعنى انا شغالة بس لسة فيه لسة مش عملته كتيييييييييييييير
بس ان شاء الله قريب هعمل ههههههههههههههههه عشان الكسل اللى انا فيه ده
الموضوع حلو اوى اوشا حبيبتى وربنا يتمم ليكى على خير ياسكر
استعرض الموضوع السابقاستعرض الموضوع التالي