وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

الارز على الطريقه الايطالى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
15052011
مُساهمةالارز على الطريقه الايطالى

الارز هنا بيختلف فى طريقة تسويته عن عندنا فى مصر هنا الارز لازم يكون معجن مش زى عندنا فى مصر لو شافوه كده يقولو عليكى ست بيت فاشله الرز لازم يكون مفلفل
بيسووه هنا ازاى لو مثلا انا عايزه اعمله بالسبانخ او بالجمبرى والكوسه او بفواكه البحر
بجيب زيت زيتون وفصين توم مبشورين اشوحهم فى الزيت وبعدين اضيف السبانخ مفرومه او اضيف الجمبرى والكوسه او اضيف فواكه البحر على حسب الى انا بعمله واشوحهم فى الزيت شويه وبعدين احط الرز وابتدى ازود ميه شويه شويه واقلب من غير ما اغطى على الرز وافضل اقلب وكل مالميه تنشف ازود الميه واقلب وافضل ازود ميه واقلب لحد مالرز يستوى بيكون فى الاخر معجن وكريمى كده ولو انا عاملاه بالسبانخ حزود شوية صلصه مع الميه وفى الاخر ازود شوية جبنه بارميجانو
وبالهنا والشفا
كاتب الموضوع : فاطمة الزهراء
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

الارز على الطريقه الايطالى :: تعاليق

رد: الارز على الطريقه الايطالى
مُساهمة في 15.05.11 15:06 من طرف فاطمة الزهراء
@كليوباترا كتب:
ايوه كده لازم بق ينستغلك وتجيبلنا احلي الاكلات تسلم يلينا يا فطومه يارب تصبحي علي الف خير

وانتى من اهل الخير حبيبة قلبى
انا عيونى ليكم وان شاء الله كل ماتعلم حاجه جديده هنا حجبهلكم علطول
مُساهمة في 15.05.11 15:07 من طرف فاطمة الزهراء
@دوما توك كتب:
تسلم ايدك

تسلمى ياقمر نورتينى
مُساهمة في 15.05.11 17:13 من طرف emy ghanem
تمام انا بحب الاكلات الغريبة اووووووووى عايزة اتعلم كل الاكلات الغريبة مش عايزة افضل اطبخ لما اتجوز محشى وملوخية والحاجات التقليدية دى عايزة اتعلك اكلات غريبة عشان يعرف انى مميزة ههههههههههههههههههههههههه
تسلم ايدك يا احلى بطوط بس الرز بالسبانخ ده او مرة اسمع عنه على فكرة وعن كمان الرز بالجمبرى والكوسة بيبقى حلو والسبانخ بنسلقها وبس كدة ولا ايه؟

الارز على الطريقه الايطالى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2