الارز على الطريقه الايطالى

صفحة 2 من اصل 2 الصفحة السابقة  1, 2

فاطمة الزهراء
اميره فضيه
رقم عضويتك : 2609
الاوسمه :

مُساهمةفاطمة الزهراء

الارز هنا بيختلف فى طريقة تسويته عن عندنا فى مصر هنا الارز لازم يكون معجن مش زى عندنا فى مصر لو شافوه كده يقولو عليكى ست بيت فاشله الرز لازم يكون مفلفل
بيسووه هنا ازاى لو مثلا انا عايزه اعمله بالسبانخ او بالجمبرى والكوسه او بفواكه البحر
بجيب زيت زيتون وفصين توم مبشورين اشوحهم فى الزيت وبعدين اضيف السبانخ مفرومه او اضيف الجمبرى والكوسه او اضيف فواكه البحر على حسب الى انا بعمله واشوحهم فى الزيت شويه وبعدين احط الرز وابتدى ازود ميه شويه شويه واقلب من غير ما اغطى على الرز وافضل اقلب وكل مالميه تنشف ازود الميه واقلب وافضل ازود ميه واقلب لحد مالرز يستوى بيكون فى الاخر معجن وكريمى كده ولو انا عاملاه بالسبانخ حزود شوية صلصه مع الميه وفى الاخر ازود شوية جبنه بارميجانو
وبالهنا والشفا

صفحة 2 من اصل 2 الصفحة السابقة  1, 2

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة

مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking
الارز على الطريقه الايطالى :: تعاليق
فاطمة الزهراء
اميره فضيه
اميره  فضيه
الاوسمه :

مُساهمة في 15.05.11 15:06 من طرف فاطمة الزهراء

@كليوباترا كتب:ايوه كده لازم بق ينستغلك وتجيبلنا احلي الاكلات تسلم يلينا يا فطومه يارب تصبحي علي الف خير

وانتى من اهل الخير حبيبة قلبى
انا عيونى ليكم وان شاء الله كل ماتعلم حاجه جديده هنا حجبهلكم علطول
فاطمة الزهراء
اميره فضيه
اميره  فضيه
الاوسمه :

مُساهمة في 15.05.11 15:07 من طرف فاطمة الزهراء

@دوما توك كتب:تسلم ايدك

تسلمى ياقمر نورتينى
emy ghanem
اميره فضيه
اميره  فضيه
رقم عضويتك : 9301
الاوسمه :

مُساهمة في 15.05.11 17:13 من طرف emy ghanem

تمام انا بحب الاكلات الغريبة اووووووووى عايزة اتعلم كل الاكلات الغريبة مش عايزة افضل اطبخ لما اتجوز محشى وملوخية والحاجات التقليدية دى عايزة اتعلك اكلات غريبة عشان يعرف انى مميزة ههههههههههههههههههههههههه
تسلم ايدك يا احلى بطوط بس الرز بالسبانخ ده او مرة اسمع عنه على فكرة وعن كمان الرز بالجمبرى والكوسة بيبقى حلو والسبانخ بنسلقها وبس كدة ولا ايه؟

للمشاركة انت بحاجه الى تسجيل الدخول او التسجيل

يجب ان تعرف نفسك بتسجيل الدخول او بالاشتراك معنا للمشاركة

انضم الينا لن يستغرق منك الا ثوانى معدودة!

أنشئ حساب جديد

تسجيل الدخول

ليس لديك عضويه ؟ بضع ثوانى فقط لتسجيل حساب

تسجيل الدخول