منتدى وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى

عاوزة طريقة طاجن السبيط ضروريييييييييييييي

صفحة 3 من اصل 4 الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

10052011

مُساهمة 

default عاوزة طريقة طاجن السبيط ضروريييييييييييييي

السلام عليكم يا اميرات

انا عندي عزومة وهما عاوزين طاجن سبيط وانا الي اعرفوا ان السبيط لازم يتبل قبل ما يتعمل وللاسف مش هلحق اتبلوا فياريت يا اميرات الي عندها طريقة طاجن السبيط في الفرن وعملته تقولي عليه لاني عملت سيرش بس مش مقتنعة بالي طلع فقلت اسأل احسن الاميرات الي عملته تقولي عملته ازاي وطلع مستوي وحلو والة بيشد لاني مش عاوزاه يشد

وشكرا يا احلي اميرا
رجاء الرد بسرررررررررررعة

مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

عاوزة طريقة طاجن السبيط ضروريييييييييييييي :: تعاليق

مُساهمة في 11.05.11 3:00 من طرف كليوباترا

بصي يا ستى انا متخصصه في عزومات السمك هههههههههههههه انا بعمله زي البورسعيديه واحده صحبتى من بورسعيد علمته ليه بصي هتجيبي السبيط وتقعيه ترانشات صوابع طويله وتقسميها بحجم مناسب بس مش صغيره مش مكعبات يعنى اوك وتجيبي حمص طبيخ وتنقعيه او تغليه لغايه مينفش خالص وتقطعي طماطم وفلفل اخضر وطبعا تتبليه توم وحركات زي السمك كمون وكسبره ده السبيط وسيبيه في التتبيله شويه وشوحي الطماطم والفلفل واعملي الصلصه في طريقتين طريقه تسبكي الصلصه وتخلطي عليها الطماطم والفلفل والحمص والسبيط او تعملي ني في ني حسب ما بتحبي التسبيك انا بعمله ني في ني يعنى بضيف الطماطم والفلفل وال حمص والسبيط علي بعض واضيف معلقتين صلصه وسيبيه يعيش بقي علي النار ومياه طبعا شويه علشان الطمطاطم والفلفل بينزلوا بيبقي رووووووووووووعه واى سؤال من عنيه جربته كتير والناس بتتهبل عليه ان شاء الله يعجبك

مُساهمة في 11.05.11 11:37 من طرف monaalunaa

الله يا كوكا شكل طريقته جامدة جدااااااااااا هجربها واقولك تسلم ايدك يا احلي اخت

مُساهمة في 11.05.11 14:50 من طرف a.l.y.a.a

الله اكبر عليكى يا كوكى استاذه كبيره
بصى يا ستى انا سئلتلك لقتهم بردو بيقطعوه صوابع وبيحطوه فى الصلصه وطبعا فيها كمون وثوم زى اى سمك يعنى
زى ما كوكى بتعمله كده بس قالولى علشان ميشدش منك يكون بلدى علشان الصينى مالى الدنيا ويكون مش كبير بردو علشان ميشدش
وبالهنى والشفا حببتى

مُساهمة في 11.05.11 15:18 من طرف emy ghanem

انا مش هقدر افيدك لانى معلشى مش عارفة اصلا يعنى ايه السبيط انا مش برتاح فى السمك بكل انواعه بس انا الصراحة معرفش يعنى ايه سبيط
بعد ما تعمليه وطلع حلو نزلى الطريقة بالصور عشان لو حلو وطريقته تحببنى فى السمك شوية ماشى ابقى اعمله وبعدين دانتم عرفينه انا مش عرفاه ازاى يبقى مشهور وانا مش عرفاه وانا سمعاكم بتقولوا اسكندرية وبحرى وبورسعيد هو مش مشهور فى المنصورة ولا ايه ههههههههههههههههههه

مُساهمة في 11.05.11 16:16 من طرف كليوباترا

تسلموا يا قمرات اول ما تعمليه قولي ليه هيطلع حلو ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بالهنا والشفا يا قمرات

صفحة 3 من اصل 4 الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة