وصفات كليوباترا
بسم الله الرحمن الرحيم
عزيزتى الزائرة يرجى التكرم بتسجيل الدخول اذا كنت عضوه معنا
أو التسجيل لو لم تكونى عضوه و ترغبى الانضمام لأسرة منتدى وصفات كليوباترا

سنتشرف بتسجيلك
شكراً
أدارة المنتدى
وصفات كليوباترا

منتدى نسائي لكل ما يهم المراه العربيه عنايه بالبشره ,الشعر ,الجسم ,العروسه ,ديكور ,ازياء ,الحياه الزوجيه طبخ

الرئيسيةالرئيسية  المجلهالمجله  البوابةالبوابة  بحـثبحـث  دخولدخول  التسجيلالتسجيل  
شاطر | 

جوزك تاعبك..وقارفك..ومش عارفة تعملى معاه ايه...ضورى على مقاس سلطنيته

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
15032011
مُساهمةجوزك تاعبك..وقارفك..ومش عارفة تعملى معاه ايه...ضورى على مقاس سلطنيته

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أزيكم يا بنات
فى الحقيقة بيوصلنى رسايل لا بأس بيها من المشاكل الزوجية ...وطبعا محدش يقدر ينكر أن كل بيت فيه من المشاكل ما يكفيه بس أنا عندى نظرية 100/100 هقولكم عليها ...طبعا أنا برده عندى مشاكل كتيييير زى أى بيت بس الحقيقة أن النظرية دى برده جنبتنى شوية كتير منها ... أنا فعلا كنت رديت على أخت من الأخوات بيها وبعد كدة حبيت أنى أحطها فى موضوع لوحدة لعل وعسى أنها تفيد أى واحدة منكم ويوضع سره فى أضعف خلقه ....بس الحقيقة لطول الموضوع وبدل ما أكتبه من جديد فأنا بعد أذنها هعمل منه نسخة وأحطهالكم...ولو حد جربها وجابت معاه نتيجة يبقى يقولى

نظرية السلطنية

لازم تعرفى أن الراجل بيفكر بطريقة مختلفة عن الست نهائيا...وده دايما بيكون سبب الخلاف يعنى فى حاجات ممكن تعمليها وتكون بالنسبة ليكى مهمة وشايفة أنه حاجة كبيرة ولكن هى للأسف مبيكونش ليها عنده أى أعتبار وبالعكس فى حاجات ممكن أنتى شايفاها صغيرة لكن بالنسبة ليه بتكون كبيرة ومهمة....خدى بالك من الحاجات دى كويس....وأنا بيتهيألى من كلامك أن جوزك جد شوية أو زى أحنا الستات مبنقول أنه مش رومانسى....على العكس تماما وأنت بتلبسى وتتزوقى ومستنية منه كلمة أو نظرة أوأبتسامة.......عاوزة أقولك أن 98% من البيوت فيها هذا الرجل...اللى بيروح الشغل وتطلع روحه ويتبهدل ويجى يا عينى تعبان يلاقى مراته طبقة فى زمارة رقبتوا ...عيزلها كلمتين حلوين... ماهى قعدة طول النهار فى البيت مورهاش حاجة ويجى ياعينى تعبان وجعان عاوز ينام ويرتاح...وهى لابسة ومتزوقة ومستنياه "هو ماشى فى أتجاه وهى ماشية فى أتجاه" وبعدين يآكل ويدخل علشان ينام يلاقيها جية وراه برضه ...يعنى سابلها الصالة جية وراه فى الأودة. هههههه
مع أنه بقى يا حبيبتى لو صحبوا رن عليه هتبصى تلاقيه بقى زى القرد يفط وينط وفى دقيقة تلاقيه لابس وعلى سنجة عشرة...هو هو نفسه اللى كان من خمس دقايق ميت وعاوز ينام....."بس هتقولى ايه بقى" لأ وأيه يا سلام لما يكون فيه ضيوف...ياسلام على الرقة واللطف والزوق والأبتسامة العريضة اللى من هنا لهنا تقولى بلسم ...لدرجة ان الناس تقول عليكى ظالمة ومفترية ...وأول ما يتقفل الباب تلاقى الوش الخشب رجع....يلا بلاش أوجع قلبك أكتر ما هو موجوع
المهم عوزاكى تعرفى أن كل البيوت فيها الراجل ده....بس اللى بيختلف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الست فيه ست شاطرة تعرف طبع جوزها وتعرف أزاى تتعامل معاه..وأزاى تضحك عليه..وأمتى تسكت لما يكون السكوت مطلوب...وأمتى تتكلم... وأمتى تطلب منه طلب...وأذاى تطلب منه طلب....والطريقة اللى تطلب بيها الطلب....وبعد دا كله تلبسه السلطنية وتخليه هو اللى ينزل يشترى الطلب.وبرده لازم تعرفى كل راجل ليه مقاس سلطنية ....يعنى مينفعش سلطنية جوز أختك...تيجى على مقاس جوزك...لأن كل واحد ليه طبع...ومهم أزاى يلبس السلطنية من غير ميحس....يعنى لوهو عنيد يبقى تطلبى عكس طلبك ومش بس كدة دأنت تستميتى فى محاولة تحقيق العكس...هتلقيه بيعمل اللى أنتى عايزاه من غير ما يحس

أنا أنصحك شيلى فكرة الطلاق دى نهائى من دماغك ...لأن أنتى وأولادك اللى هيدفعوا التمن ....الفكرة دى متجيش بالك أبدا.....بس بقى ضورى على مقاس جوزك فى السلاطين.....مع شوية حنية....مع أبتسامة "مهما كان اللى فى قلبك..أو مهما كان رد فعله"...أضحكى عليه بكلمتين حتى لو بالكدب هتكسبيه....الرسول حلل الكدب لأصلاح البيوت شفتى لدرجة أيه.....قوليلو بحبك ...مقدرش أستغنى عنك ...مقدرش أعيش من غيرك...أنا من غيرك ولا حاجة....حياتى منغيرك ملهاش طعم....الرجالة دايما تحب اللى ينفخها..ثبتيه بكلمتين بس زى ما بقولك تعرفى أزاى وأمتى تقوليهم...."علشان يعنى ميركبش ويدلدل سورى يعنى" بس الكلام ده قدام شوية أحنا دلوقتى فى مرحلة الأصلاح ...الكلام الحلو أحسن ليكى دلوقتى

وبصى بقى ....قبل كل ده....
الدعااااااااااااااااااااااااااااء لله عز وجل.
ولله الدعاء دواء لكل داء
كاتب الموضوع : emmy khaled
مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

جوزك تاعبك..وقارفك..ومش عارفة تعملى معاه ايه...ضورى على مقاس سلطنيته :: تعاليق

تسلم ايديكى يا ايمى موضوع رائع بس فعلا محتاجين كلنا نقيس السلطنيه مقاسها ايه هههههههههههههههههههههه علشان نرتاح Smile
السلطنيات مقستها كتييييييييييييييير ارف مقاسه ازى هتوه كدا ههههههههههه

جوزك تاعبك..وقارفك..ومش عارفة تعملى معاه ايه...ضورى على مقاس سلطنيته

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 

صفحة 1 من اصل 1